Abstrakt
Zidentyfikowanie barier e-handlu transgranicznego ma na celu możliwe jak najszybsze i najefektywniejsze zlikwidowanie ich przez odpowiednie instytucje, za pomocą dostępnych środków. Ma to służyć pełniejszej ingerencji oraz rozwojowi zintegrowanego wewnętrznego rynku w ramach UE, przynoszącego korzyści nie tylko gospodarce, ale przede wszystkim konsumentom. Konsumentom, którzy mając szansę wyboru będą mogli zdecydować, która ofera jest dla nich optymalna bez potrzeby podejmowania ryzyka, czy przesyłka od zagranicznego sprzedawcy będzie na czas i czy mają odpowiednią kartę płatniczą do dokonania transakcji. Rozwiązując przy tym przeszkody prawne i techniczne występujące w elektronicznym handlu transgranicznym, nie można pominąć zaufania konsumentów. Właśnie poczucie bezieczeństwa i zaufania do transakcji transgranicznych jest jednym z czynników mających największy wpływ na dokonywanie zakupów on-line w innych krajach UE. Dlatego też, aż tak ważne są działania na rzecz podniesienia świadomości konsumentów i monitorowania transakcji ponad granicami państw członowskich.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Pieniądze i Więź
strony 147 - 159,
ISSN: 1506-7513 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Banasik P., Kowalska I.: Analiza prawna i ekonomiczna barier utrudniających konsumentom e-zakupy w krajach Unii Europejskiej// Pieniądze i Więź. -., nr. nr 4 (2012), s.147-159
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 74 razy