dr Beata Krawczyk-Bryłka
Employment
- Assistant professor at Department of Entrepreneurship and Business Law
- Ekspert Biznesowy HPC at Dział Usług Chmurowych
- Chief Specialist at Sekcja programu MBA
Research fields
Publications
Filters
total: 81
Catalog Publications
-
Effective Collaboration of Entrepreneurial Teams—Implications for Entrepreneurial Education
PublicationIn the situation of a permanent change and increased competition, business ventures are more and more often undertaken not by individuals but by entrepreneurial teams. The main aim of this paper is to examine the team principles implemented by eective entrepreneurial teams and how they dier in nascent and established teams. We also focused on the relationship between the implementation of these rules by entrepreneurial team members...
-
Intercultural Challenges in Virtual Teams
Publication: Virtual teams are usually geographically dispersed and consist of members from different countries and cultures. They influences internal communication processes and can cause personal conflicts, misunderstandings or lack of trust. Intercultural diversity is also significant for goal setting and team effectiveness. The aim of this article is to check if virtual team members appreciate the cultural diversity or rather suffer from lack...
-
Using a computational model to compare objective negotiations in real and virtual environments
PublicationZaprezentowano obliczeniowy model negocjacji uwzględniający warunki początkowe, przebieg negocjacji i wyniki negocjacji. Przedstawiono komputerowy system wspomagający rejestrację przebiegu negocjacji i ich wyników oraz analizę negocjacji zgodną z proponowanym modelem.
-
The congruence of mental models in entrepreneurial teams – implications for performance and satisfaction in teams operating in an emerging economy
PublicationPurpose – The paper aims to explore the relationship between the congruence of mental models held by the members of entrepreneurial teams operating in an emerging economy (Poland) and entrepreneurial outcomes (performance and satisfaction). Design/methodology/approach – The data obtained from 18 nascent and 20 established entrepreneurial teams was analysed to answer hypotheses. The research was quantitative and was conducted using...
-
The Structure of Entrepreneurial Team Members’ Competencies: Between Effectuation and Causation
PublicationA conscious shaping of entrepreneurial competence is a relevant element of entrepreneurial education. In order to recognize which of the competencies regarded as entrepreneurial are characteristic of members of entrepreneurial teams, which is crucial for the work of those teams, it is necessary to identify the structure of those competencies. This quantitative study was conducted with the use of a survey method and involved 111...
-
Zasada szalonego patchworku – efektuacja jako inspiracja do kształtowania relacji i postaw biznesowych
PublicationJedna zzasad efektuacyjnego podejscia do przedsiebiorczosci jest zasada szalonego patchworku (crazy quilt), która dotyczy budowania relacji z otoczeniem biznesowym. Zgodnie z nia przedsiebiorca powinien korzystac zkontaktów zosobami zotoczenia, zbudowanych jeszcze przed załozeniem firmy, atakze aktywnie kształtowac nowe relacje wsrodowisku, wktórym firma działa. Silny networking iznajomosc wielu osób pozwalaja na czerpanie inspiracji...
-
Efektuacyjność modelu mentalnego przedsiębiorczości
PublicationArtykuł prezentuje dwa modele przedsiębiorczości: tradycyjny (kauzalny) i efektuacyjny. Zgodnie z modelem kauzalnym najważniejszymi czynnikami sukcesu firmy jest strategiczne planowanie i konkurencyjność. W modelu efektuacyjnym znaczenie mają posiadane przez przedsiębiorcę zasoby, elastyczne reagowanie na szanse pojawiające się w otoczeniu i budowanie relacji biznesowych z otoczeniem. Celem artykułu jest ocena efektuacyjności mentalnego...
-
Branża IT – wyzwania związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim
PublicationArtykuł dotyczy procesów zarządzania kapitałem ludzkim w firmach IT, w których największe wyzwania wiążą się z dwoma obszarami: zatrudniania i zatrzymywania specjalistów IT w organizacji. Działy HR prześcigają się w stosowaniu coraz to nowszych rozwiązań, aby pozyskać oraz motywować kompetentnych informatyków do pracy na rzecz firmy. Głównym celem artykułu jest prezentacja działań dotyczących rekrutacji oraz motywowania pracowników...
-
Projekty grupowe jako przygotowanie do współpracy w zespołach wirtualnych
PublicationArtykuł dotyczy zastosowania metody uczenia się poprzez realizację projektów i uczenia się zespołowego, które przedstawiono na przykładzie przedmiotu Projekt grupowy prowadzonego na studiach II stopnia z zakresu ICT (technologii informacyjno-komunikacyjnych). Zaprezentowano założenia i strukturę przedmiotu, koncentrując się na kontekstowym charakterze realizowanych projektów i analogiach do zadań realizowanych w firmach w rzeczywistych...
-
Attributes of Entrepreneurial Teams as Elements of a Mental Model
PublicationAn entrepreneurial team can be defined as a small group of individuals holding ownership or control positions who create or develop an entrepreneurial venture and have shared commitments towards each other. Entrepreneurial teams start numerous new ventures or affect the performance of firms due to their social capital based on some characteristic attributes. The mental models of teams refer to internal, organised representation...
-
Wykorzystanie metafor w identyfikacji i kształtowaniu postaw przedsiębiorczych
PublicationEdukacja przedsiębiorcza odgrywa coraz większą rolę w promowaniu i kształtowaniu zachowań oraz kompetencji przedsiębiorczych młodego pokolenia. W tym kontekście szczególnie podkreśla się znaczenie wykorzystywania nowych, interaktywnych metod i form kształcenia, niezwykle istotnych dla jednego z aspektów edukacji przedsiębiorczej, jakim jest kształcenie kreatywności i proaktywności. Zastosowanie metafor spełnia wymagania stawiane...
-
Kompetencje członków zespołu wirtualnego
PublicationArtykuł dotyczy problematyki wirtualnej współpracy, która wymaga od osób tworzących zespół oraz od lidera zespołu szczególnych kompetencji. Skoncentrowano się na wiedzy, cechach i umiejętnościach członków zespołu wirtualnego, które są konieczne, by efektywnie realizowali oni założone cele, kreując jednocześnie relacje oparte na wzajemnym zaufaniu. Artykuł zawiera przegląd literatury dotyczącej kompetencji członków zespołu wirtualnego...
-
Trust triggers and barriers in intercultural teams
PublicationIntercultural teams are more and more popular nowadays — they constitute a serious challenge in terms of effective cooperation and trust building, however. The article presents the potential problems that can affect intercultural cooperation and stresses the power of trust in cultural diversity conditions. The ten-factor model of intercultural team trust is presented. The main aim was to answer the questions: what are the differences...
-
Znaczenie i dynamika efektuacji w działaniach zespołów projektowych IT
PublicationCel: Celem opracowania jest sprawdzenie, na ile wdrażanie zasad efektuacji jest korzystne dla efektywności zespołów projektowych pracujących nad innowacyjnymi rozwiązaniami i czy wpływa na ich satysfakcję. Metodyka badań: Badania ilościowe zrealizowano w studenckich zespołach projektowych z branży IT, opracowujących rozwiązania na zlecenie interesariuszy zewnętrznych. Do pomiaru zmiennych wykorzystano autorskie kwestionariusze....
-
O neutralności, prezydencie, portalach społecznościowych i edukacji
PublicationArtykuł dotyczy neutralności sieci, która omówiona jest w kontekście zablokowania kont prezydenta USA w mediach społecznościowych. Odnosząc się do różnych znaczeń neutralności i opinii zebranych wśród informatyków, autorzy sformułowali rekomendacje dotyczące miejsca neutralności w edukacji informatycznej studentów.
-
Zasady efektuacji w działaniach początkujących przedsiębiorców
PublicationArtykuł dotyczy efektuacyjnego, dynamicznego modelu przedsiębiorczości stanowiącego odpowiedź na wymagania zmiennego, niepewnego otoczenia biznesowego, w którym funkcjonują współcześni przedsiębiorcy. We wcześniejszych badaniach, obejmujących stosowanie pięciu zasad efektuacji w prowadzeniu firm, różni autorzy odnosili się głównie do dojrzałych przedsiębiorców, charakteryzujących się doświadczeniem w zakładaniu i prowadzeniu własnego...
-
Team Roles and Team Performance in Small Virtual Software Teams
PublicationThe article presents the results of research on the composition of team roles conducted in 24 student software teams. An adaptation of M. Belbin’s model by B. Kożusznik was used. The model of team balance according to Belbin and Haaf is presented and correlations between team balance and team performance are analysed. Team performance is measured at three levels: result, satisfaction and team climate. The selected constellation...
-
Planowanie czy spontaniczność - jakich kompetencji potrzebuje współczesny przedsiębiorca?
PublicationKompetencje przedsiębiorcze mają wpływ na podejmowanie decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej a następnie na powodzenie takiego przedsięwzięcia. To jakie kompetencje uważane są w tym zakresie za kluczowe może wynikać m.in. z podejścia do procesu przedsiębiorczości. Podejście efektuacyjne opisuje przedsiębiorczość jako spontaniczny akt tworzenia, podczas gdy tradycyjne podejście kauzalne (przyczynowe) bardziej jako planowe...
-
Osobowościowe i sytuacyjne uwarunkowania skuteczności negocjacji.
PublicationPraca prezentuje kontekstowy model negocjacji, obejmujący zarówno czynniki dotyczące charakterystyki uczestników rokowań: płeć, rola w negocjacjach, doświadczenie negocjacyjne, osobowość, jak i cechy sytuacji negocjacyjnej: typ negocjacji, posiadanie alternatywy negocjacyjnej i kanał przekazywania informacji. Na podstawie przeprowadzonego eksperymentu (diady uczestniczące w negocjacjach handlowych) i autorskiej metody ewaluacji...
-
Rola aktywnego słuchania w doradztwie zawodowym
PublicationUmiejętność słuchania to niezbędna kompetencja doradcy zawodowego, gdyż zapewnia obiektywność oceny predyspozycji klienta, daje szansę pełnego zrozumienia jego potrzeb i przekonań oraz jest podstawą budowania atmosfery otwartości i zaufania w czasie spotkania doradczego. Artykuł prezentuje możliwości zastosowania głównych technik aktywnego słuchania w praktyce doradcy zawodowego, odwołując się do różnych koncepcji relacji klient...
seen 2924 times