ISSN:
eISSN:
Publisher:
Disciplines
(Field of Science):
- architecture and urban planning (Engineering and Technology)
- biomedical engineering (Engineering and Technology)
- civil engineering, geodesy and transport (Engineering and Technology)
- materials engineering (Engineering and Technology)
- mechanical engineering (Engineering and Technology)
- environmental engineering, mining and energy (Engineering and Technology)
- pharmacology and pharmacy (Medical and Health Sciences )
(Field of Science)
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2024 | 140 | Ministry scored journals list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2024 | 140 | Ministry scored journals list 2024 |
2023 | 140 | Ministry Scored Journals List |
2022 | 140 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2021 | 140 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2020 | 140 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2019 | 140 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2018 | 30 | A |
2017 | 30 | A |
2016 | 30 | A |
2015 | 30 | A |
2014 | 25 | A |
2013 | 20 | A |
2012 | 15 | A |
2011 | 15 | A |
2010 | 9 | B |
Model:
Points CiteScore:
Year | Points |
---|---|
Year 2022 | 6.4 |
Year | Points |
---|---|
2022 | 6.4 |
2021 | 7.5 |
2020 | 6.9 |
2019 | 6.5 |
2018 | 5.8 |
2017 | 5.6 |
2016 | 4.1 |
2015 | 3.5 |
2014 | 3 |
2013 | 2.3 |
2012 | 1.3 |
2011 | 1 |
Impact Factor:
Sherpa Romeo:
Papers published in journal
Filters
total: 32
Catalog Journals
-
Use of calibration chamber as a large triaxial apparatus
PublicationModelowanie wycinka kolumny żwirowej o wysokości 1 m w komorze kalibracyjnej. Badania przeprowadzono przy różnym naprężeniu bocznym w komorze. Kolumnę poddano obciążeniu pionowemu przy odkształceniu pionowym do 2%. Określono jej parametry wytrzymałościowe oraz moduły odkształcenia przy obciążeniu oraz w cyklach odciążenie-powtórne obciążenie.
-
Statistical data of hull main parameters useful for preliminary design of SWATH ships
PublicationW artykule przedstawiono rezultaty badań dotyczących statystycznych relacji głównych parametrów projektowych kadłuba statków typu SWATH, wykonanych w oparciu o zebrane w literaturze przedmiotu dane o ponad osiemdziesięciu statkach. Zależności statystyczne przedstawiono w postaci histogramów: długości statku L, histogramów wartości stosunków długości do szerokości L/B, długości do wysokości bocznej L/H, długości pływaków do ich...
-
3D Form analysis of rope deformation with long towed underwater hydroacoustic antenna
PublicationArtykuł opisuje rozwiązanie zagadnienia brzegowego dla zestawu długiej liny holującej i podwodnej anteny hydroakustycznej o gęstości, tej ostatniej, nieznacznie większej od gęstości wody i małej sztywności. Znane jest tylko położenie punktu zamocowania liny do okrętu (p-kt początkowy holowanego zestawu) oraz głębokość, na której znajduje się koniec anteny. Przedstawiono analizę sił działających na holowany zestaw, ich równania...
-
Shaping of the workpiece surface in single-disc lapping
PublicationPrzedstawiono korelację pomiędzy błędami kształtu docieraka i błędami kształtu przedmiotów obrabianych. Wyniki analityczne zostały sprawdzone doświadczalnie, co pozwoliło zbudować komputerowy model kształtowania powierzchni docieranych. Przedstawiono sposób wyznaczania intensywności kontaktu między przedmiotem docieranym, a docierakiem. Opracowano metodę wyznaczania położenia przedmiotu na docieraku.
-
Stability analysis of cylindrical composite shells in MSC/Nastran
PublicationW pracy badane jest zastosowanie systemu MSC/NASTRAN for Windows do analizy stateczności kompozytowych powłok cylindrycznych. Przeprowadzono obliczenia dla dwóch wybranych przykładów paneli cylindrycznych poddanych równomiernemu ściskaniu w kierunku tworzącej dokonując analizy zarówno w zakresie stateczności początkowej jak i problemu geometrycznie nieliniowego w procesie przyrostowym. Otrzymane wyniki w pełni potwierdziły bogate...
-
Scale effect in shaft friction from direct shear tests
PublicationPrzeanalizowano wartości maksymalne tarcia uzyskane w aparacie bezpośredniego ścinania w kontakcie konstrukcja-grunt dla piasków kwarcowych i węglanowych oraz gładkiego i szorstkiego kontaktu. Badania przeprowadzono przy regulowanej sztywności normalnej kontaktu, przy różnej składowej normalnej naprężenia w kontakcie i różnym zagęszczeniu gruntu. Określono efekt skali jako stosunek wartości tarcia mobilizowanego na modelu do tarcia...
-
Shaping of the workpiece surface in single-disc lapping
PublicationShape errors of the tool exert a dominant influence on the shape accuracy of the workpiece. The correlation between flatness errors of the lap and flatness errors of the workpieces was checked experimentally and determined analytically. Computer model of the workpiece shaping by lapping was developed. Evaluation method of the workpiece orientation as well as some simulation results for a lap with shape errors of convexity and cincavity...
-
The crucial contemporary problems of the computational methods for ship propulsor hydrodynamics
PublicationPraca przedstawia krytyczny przegląd współczesnych metod obliczeniowych stosowanych do projektowania i analizy pracy pędników okretowych. Omówiono modele linii nośnej i powierzchni nośnej, a także metody elementów brzegowych i metody RANSE oraz LES. Przedstawiono przykładowe wyniki obliczeń oraz oceniono i porównano dokładność opisywanych metod.
-
Effect of austempering temperature on microstructure and cyclic deformation behaviour of multiphase low-carbon steel
PublicationThis paper examined the cyclic deformation behaviour of multiphase low-carbon steel that was subjected to austempering heat treatments at four temperatures (190 °C, 230 °C, 275 °C, and 315 °C) below the martensite start temperature (Ms = 353 °C). The tests were conducted at room temperature, under fully reversed strain-controlled conditions, with strain amplitudes in the range 0.5–1.0%. The microstructure was observed by transmission...
-
A computer system for the complete design of ship propellers
PublicationPraca zawiera opis metody obliczeniowej pozwalającej na zaprojektowanie okrętowej śruby napędowej dla również obliczeniowo wyznaczonego niejednorodnego pola prędkości za kadłubem statku o znanej geometrii i parametrach ruchu. Metoda pozwala na właściwe ujęcie efektu skali i konsekwencji obecności płetwy sterowej za projektowaną śrubą.
-
Enhancing seismic performance of buckling-restrained brace frames equipped with innovative bracing systems
PublicationNowadays, to improve the performance of conventional bracing systems, in which, buckling in the pressure loads is the main disadvantage, the buckling-restrained brace (BRB) is introduced as a solution. In this study, the performance of the BRB system was improved with innovative lateral-resisting systems of double-stage yield buckling-restrained brace (DYB), and a combination of DYB improved with shape memory alloy (SMA) materials...
-
Theoretical and experimental analysis of guided wave propagation in plate-like structures with sinusoidal thickness variations
PublicationGuided waves have attracted significant attention for non-destructive testing (NDT) and structural health monitoring (SHM) due to their ability to travel relatively long distances without significant energy loss combined with their sensitivity to even small defects. Therefore, they are commonly used in damage detection and localization applications. The main idea of incorporating guided waves in NDT and SHM is based on processing...
-
Estimation of the parameters of the discrete model of a steel–concrete composite beam
Publication -
Mutual hydrodynamic interaction between the operating propeller and the rudder
PublicationPraca przedstawia opis algorytmu i programu do analizy oddziaływania hydrodynamicznego pomiędzy pracującą śrubą a sterem. Algorytm jest oparty na jednoczesnym rozwiązaniu zadania brzegowego dla śruby i steru. Wyniki obliczeń obejmują rozkłady ciśnienia i zmienne siły hydrodynamiczne na śrubie i sterze oraz niestacjonarne zjawiska kawitacyne na obu obiektach. Wyniki obliczeń porównano z rezultatami badań eksperymentalnych.
-
Study on applicability of two modal identification techniques in irrelevant cases
PublicationStudy on applicability of two modal identification techniques in irrelevant cases is made in this paper. The following techniques are considered: Peak Picking based on correlation analysis (PP-CA), dedicated for ambient vibrations and Eigensystem Realization Algorithm (ERA), formulated for free decay vibrations investigation. Irrelevant cases are found when analyzed signals are different than recommended to a given technique. The...
-
Flexural behavior of composite structural insulated panels with magnesium oxide board facings
PublicationThe current report is devoted to the flexural analysis of a composite structural insulated panel (CSIP) with magnesium oxide board facings and expanded polystyrene (EPS) core, that was recently introduced to the building industry. An advanced nonlinear FE model was created in the ABAQUS environment, able to simulate the CSIP’s flexural behavior in great detail. An original custom code procedure was developed, which allowed to include...
-
Developing Methodology for Model Tests of Floating Platforms in Low -Depth Towing Tank
PublicationThe paper presents two different methods of physical modeling of semi-submersible platform mooring system for research in low depth towing tank. The tested model was made in the scale of 1:100 resembling the "Thunder Horse" platform moored in the Gulf of Mexico at a depth of 1,920 m. Its mooring system consisted of 16 semi-taut mooring lines (chain-wire-chain) spaced starshape and attached at the bottom to suction piles. The tests...
-
Stability analysis of multilayered composite shells with cut-outs
PublicationW pracy analizowana jest stateczność ściskanej osiowo kompozytowej powłoki warstwowej. Badany jest wpływ usytuowanego centralnie w powłoce kwadratowego otworu na stateczność konstrukcji. Obliczenia wykonano w programie NX-Nastran (wersja 6.0). Poziom obciążeń krytycznych wyznaczony został w rozwiązaniu liniowym (liniowy problem własny) oraz na drodze analizy przyrostowej z uwzględnieniem dużych przemieszczeń (statyka nieliniowa)....
-
Comparative analysis of numerical models of arch-shaped steel sheet sections
Publication -
Modeling, simulation, and validation of a TB41 crash test of the H2/W5/B concrete vehicle restraint system
PublicationThe paper addresses numerical simulations of a concrete vehicle restraint system. The model is described in detail. The advanced material law of the continuous surface cap model was used to analyze the damage locations in concrete barrier segments. The results were validated against the TB41 full-scale crash test. The test was conducted in compliance with European standard EN 1317, and the validation was performed in accordance...
seen 3059 times