ISSN:
Publisher:
Disciplines
(Field of Science):
- mechanical engineering (Engineering and Technology)
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
2023 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list 2023 |
2022 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2021 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2020 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2019 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2018 | 5 | B |
2017 | 5 | B |
2016 | 3 | B |
2015 | 3 | B |
2014 | 5 | B |
2013 | 5 | B |
2012 | 6 | B |
2011 | 6 | B |
2010 | 9 | B |
Model:
Impact Factor:
Papers published in journal
Filters
total: 158
Catalog Journals
-
METODY IDENTYFIKACJI STANÓW NIEZDATNOŚCI EKSPLOATACYJNEJ ŁOŻYSK TOCZNYCH W OKRĘTOWYCH UKŁADACH NAPĘDOWYCH Z WYKORZYSTANIEM METODY IMPULSÓW UDAROWYCH
PublicationRozpatrując okrętowe zespoły napędowe z punktu widzenia transmisji energii mechanicznej największym zagrożeniem dla ich niezawodności jest utrata stabilności układu mechanicznego, co zazwyczaj objawia się zwiększeniem amplitudy drgań mechanicznych. Zwiększeniu tych drgań towarzyszy wzrost amplitudy okresowo zmiennych naprężeń wewnętrznych co jest prostą i nieuniknioną drogą do uszkodzenia znajdujących się w tym układzie łożysk....
-
WYBRANE ASPEKTY ZMĘCZENIOWYCH USZKODZEŃ OKRĘTOWYCH WAŁÓW NAPĘDOWYCH
PublicationProblem zmęczeniowego pękania konstrukcji okrętowych w sposób istotny dla eksploatacji tychże obiektów ujawnił się na przełomie lat 70. i 80. ubiegłego stulecia. Ponieważ pęknięcia zmęczeniowe dotyczą głównie kadłubów statków i są szczególnie dotkliwe dla dużych jednostek (zbiornikowców, masowców i kontenerowców), dlatego też cała uwaga towarzystw klasyfikacyjnych i biur projektowych skupia się głównie na tym aspekcie uszkodzeń...
-
Analysis of two design kind of propulsion for an inland vessel
PublicationW artykule przedstawiono założenia projektowe i dwa rozwiązania konstrukcyjne układu napędowego dla statku śródlądowego. W jednym z tych rozwiązań zastosowano przekładnię hydrostatyczną zaś w drugim - przekładnię elektryczną z przetwornikiem częstotliwości. Ponadto przedstawiono analizę porównawczą obu opracowanych układów.
-
Statistic and probabilistic measures of diagnosis likelohood on the state of self-ignition combustion engines
PublicationW artykule zaproponowano, aby wiarygodność diagnozy o stanie technicznym silników o zapłonie samoczynnym była rozpatrywana jako losowa cecha tej diagnozy. Wykazano możliwość oceny wiarygodności diagnozy za pomocą liczb rzeczywistych z przedziału [0, 1]. Uzasadniono potrzebę rozróżniania wiarygodności diagnozy i trafności diagnozy. Wyprowadzono wzór na prawdopodobieństwo sformułowania prawidłowej diagnozy jako miary wiarygodności...
-
Diagnostic model of compression-ignition engine slide bearings for controlling the changes of their state
PublicationW artykule przedstawiono koncepcję umożliwiającą sterowanie procesami zmian stanów eksploatacyjnych silnika na podstawie modelu diagnostycznego łożysk ślizgowych. Jako model łożyska ślizgowego przyjęty został topologiczny model diagnostyczny, pozwalający na pełne i dokładne wykorzystanie oleju smarowego jako jednego z nośników informacji o stanie technicznym łożyska. Przedstawiona została przykładowa interpretacja stanów eksploatacyjnych...
-
Analysis of two design kind of propulsion for an inland vessel
Publicationw artykule przedstawiono dwa rodzaje układu napędowego dla statku śródlądowego. Pierwszy układ diesel-elektryczny z przetwornikiem częstotliwości i drugi układ diesel-hydrauliczny z przekładnią hydrostatyczną. Przeprowadzono wstępną analizę porównawczą obu układów z uwzględnieniem gabarytów, mas, kosztów inwestycyjnych i sprawności.
-
Design concept of diesel-electric power plant of a two-segment passenger ship intended for operating on east-west inland waterways of Poland
PublicationArtykuł przedstawia koncepcję siłowni spalinowo-elektrycznej dwuczłonowego śródlądowego statku pasażerskiego. Projekt statku wykonany został w ramach projektu EUREKA InCoWaTrans E!3065, który dotyczy nowej generacji przyjaznych środowiskowo statków śródlądowych i przybrzeżnych dla polskiego systemu dróg wodnych relacji Wschód-Zachód.
-
Technical and economical analysis of combined cycles of gas turbine -steam turbine on pipeline compressor stations. Part II - Economic analysis
PublicationW pracy przedstawiono zagadnienie nadbudowy zespołów turbosprężarkowych, znajdujących się na tłoczni gazu ziemnego, odzyskowymi blokami parowymi. W analizie tego przedsięwzięcia wzięto pod uwagę kilka wariantów konfiguracji układu parowego oraz kilka wariantów uwzględniających zmienność obciążenia turbin gazowych napędzających kompresory. Dla układu parowego dobrano wszystkie podstawowe parametry, a następnie wykonano obliczenia...
-
Technical and economical analysis of combined cycles of gas turbine - steam turbine on pipeline compressor stations. Part I - Technical analysis
PublicationW pracy przedstawiono zagadnienie nadbudowy zespołów turbosprężarkowych, znajdujących się na tłoczni gazu ziemnego, odzyskowymi blokami parowymi. W analizie tego przedsięwzięcia wzięto pod uwagę kilka wariantów konfiguracji układu parowego oraz kilka wariantów uwzględniających zmienność obciążenia turbin gazowych napędzających kompresory. Dla układu parowego dobrano wszystkie podstawowe parametry, a następnie wykonano obliczenia...
-
Influence of redundancy and ship machinery crew manning on reliability of lubricating oil system for the MC-Type diesel engine
PublicationW referacie przedstawiono wyniki rozważań na temat wpływu zastosowania redundancji i prewencyjnych działań załogi na niezawodność instalacji oleju smarowego dla silników spalinowych, wysokoprężnych typu MC. Uwzględniono przy tym trzy poziomy wyszkolenia załogi: wysoki, przeciętny oraz niski.
-
Technical and economical analysis of combined cycles of gas turbine - steam turbine on pipeline compressor stations. Part II - Economic analysis
PublicationW pracy przedstawiono zagadnienie nadbudowy zespołów turbosprężarkowych, znajdujących się na tłoczni gazu ziemnego, odzyskowymi blokami parowymi. W analizie tego przedsięwzięcia wzięto pod uwagę kilka wariantów konfiguracji układu parowego oraz kilka wariantów uwzględniających zmienność obciążenia turbin gazowych napędzających kompresory. Dla układu parowego dobrano wszystkie podstawowe parametry, a następnie wykonano obliczenia...
-
Analysis of reliability of redundant ship power plants
PublicationW referacie przedstawiono możliwości wykorzystania teorii procesów semimarkowskich do określania charakterystyk niezawodnościowych złożonych układów napędowych o zadanym stopniu redundancji. Na przykładzie wybranego układu zaproponowano model niezawodnościowy w formie procesu stochastycznego dyskretnego w stanach i ciągłego w czasie. W oparciu o rozkład graniczny procesu wskazano na praktyczne aspekty wykorzystania uzyskanych w...
-
Operational loads of power systems of bucket dredgers in main service states
PublicationW artykule zaprezentowano wyniki badań eksploatacyjnych silników spalinowych układów energetycznych pogłębiarek wieloczerpakowych. Badania dotyczyły obciążeń silników głównych i pomocniczych w podstawowych stanach eksploatacji pogłębiarki wieloczerpakowej.
-
Determination of operational load parameters of dredge pumps under dredging operations
PublicationArtykuł przedstawia propozycję metody określania parametrów rozkłądów eksploatacyjnych obciążeń, jednego z najważniejszych odbiorników energii mechanicznej na pogłębiarkach - pomp pogłębiarskich (gruntowych). Metoda wykorzystująca wyniki własnych badań eksploatacyjnych, odnosi się do dwóch podstawowych stanów eksploatacji pomp pogłębiarskich, a mianowicie do stanu nazywanego załadunkiem ładowni gruntowej (pogłebiarki lub szalandy)...
-
Analysis of ship shaft line coupling bolts failure
PublicationW artykule przedstawiono dane statystyczne dotyczące uszkodzeń linii wałów okrętowych, w tym także pęknięć zmęczeniowych śrub sprzęgieł kołnierzowych wałów. Wyjaśniono także mechanizm powstawania tego typu uszkodzeń i zagrożenia jakie niosą ze sobą. Opisano przypadki takich uszkodzeń oraz badania jakie są prowadzone dla lepszego poznania zjawisk zmęczeniowych w omawianych uszkodzeniach.
-
On making operational decisions with taking into account value of operation applied to ship main propulsion engine as an example
PublicationObiektywizm i racjonalność w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych, są podstawowymi warunkami umożliwiającymi ich optymalny wybór. Zmusza to, do stosowania ocen ilościowych rozpatrywanych kryteriów, a tym samym do poszukiwania takich wskaźników, które w danej sytuacji pozwolą uznać jedną z wielu rozpatrywanych decyzji za najbardziej odpowiednią.Dokładne określenie zadania dla systemu energetycznego (np. zadania transportowego dla...
-
Te use of acoustic emission for assessment of the oil lubricity in a four-ball tester
Publicationin view of the increased dynamic and temperature load in the compression-ignition engine tribological systems, particular attention is drawn to the problem of such lubrication of the friction nodes that after breaking the boundary layer it could be restored without any wear occurring. therefore, an idea has been devised of introducing to friction nodes, with the lubrication oils, of new substances (operational preparations) modifying...
-
Possibility of valuation of operation of marine diesel engines
PublicationW artykule zaproponowano interpretację wartościującą działania okrętowych silników spalinowych, które (podobnie jak przedstawione mechanice klasycznej działania Hamiltona i Maupertiusa oraz działanie wynikające ze zmiany pędu ciała) jest rozpatrywane jako wielkość fizyczna o jednostce miary zwanej dżulosekundą [dżulsekunda]. Przedstawiono oryginalną metodę analizy i oceny działania silników o zapłonie samoczynnym w ujęciu energetycznym...
-
Drawing conclusions about reliability of power systems from small number of statistical data
PublicationW artykule podjęto próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie, czy możliwe jest wyciągnięcie przydatnych w praktyce wniosków o niezawodności elementów technicznych, wchodzących w skład systemów energetycznych, mając do dyspozycji nieliczne dane statystyczne. W opinii autora jest to możliwe. Wskazano dwie drogi postępowania. Pierwsza opiera się na wykorzystaniu metod statystycznych. Druga wykorzystuje elementy teorii zbiorów rozmytych.
-
Loads of ship main diesel engine in the aspect of practical assessment of its operation
PublicationW artykule przedstawiono koncepcję metody pozwalającej na ocenę działania silnika pracującego na obciążeniu częściowym. Do określenia istniejącego zapasu parametrów użytkowych silnika oraz związanych z degradacją jego stanu technicznego dodatkowych kosztów ponoszonych przez użytkownika wykorzystane zostało wartościujące (ilościowe) ujęcie działania interpretowanego jako pewna wielkość fizyczna.
-
The conception of uncertainty analysis of reliability assessment of the MC type diesel engine lubricating oil system
PublicationOmówiono elementy składające się na niepewność oszacowania niezawodności instalacji oleju smarowego dla silników typu MC. Przedstawiono, posługując się przykładem obliczeniowym, koncepcję analizy niepewności oceny rozpatrywanej instalacji. Ponadto zaproponowano sposób interpretacji otrzymanego wyniku, obarczonego dużą niepewnością, przy użyciu liczb rozmytych.
-
Assessment of operation of energy system of serial reliability structure on the example of ship main propulsion system
PublicationW artykule przedstawiono rozwinięcie znanej metody oceny działania systemu energetycznego, zastosowanej w odniesieniu do głównego układu napędowego statku. Według tej interpretacji działanie może być przedstawiane jako wielkość fizyczna. W tym aspekcie, na podstawie wybranego podsystemów funkcjonalnego statku, oceniono jej przydatność do opisu własności niezawodnościowych tego systemu. W analizie zastosowano teorię procesów Poissona,...
-
Analysis and assessment of the acoustic emission suitability for determination of the energy states of a tribological system in the form of a four-ball tester friction node
PublicationThe present operating safety and cost reduction requirements of the compression ignition engines make it necessary to search for new methods of detecting their defects, e.g. by the analysis of acoustic emission signals coming from the slide bearings. The paper presents non-destructive measurements of acoustic emission (AE) in order to obtain information on the processes taking place in a tribological system under the continuously...
-
Quantitative interpretation of energy-based systems and index of their reliability
PublicationW artykule zaproponowano interpretację wartościującą działania, które rozumiane jest jako wielkość fizyczna o jednostce miary zwanej dżulosekundą. Przedstawiono oryginalną metodę analizy i oceny tak rozumianego działania dowolnego systemu energetycznego z uwzględnieniem jego niezawodności i bezpieczeństwa. Do uzasadnienia przydatności tak interpretowanego działania zastosowano jednorodny proces Poissona. Proces ten umożliwił skonstruowanie...
-
Four-stroke engine with central located, dyvided combustion chamber
PublicationW artykule przedstawiono oryginalne rozwiązanie konstrukcyjne nowoczesnego czterosuwowego silnika spalinowego z centralnie umieszczoną, dzieloną komorą spalania. Rozwiązanie takie umożliwia znacznie lepsze wykorzystanie ciepła, co oznacza wyższą sprawność i mniejsze zużycie paliwa oraz niższą emisję szkodliwych gazów takich, jak tlenki azotu (NO2), węglowodory (HC) i dwutlenek węgla (CO2). Silnik może pracować na paliwo płynne...
-
Stochastic model of the process of starting combustion engines and practical application of the process
PublicationW atrykule zaproponowano model procesu rozruchu silników o zapłonie samoczynnym w formie procesu semimarkowskiego dyskretnego w stanach i ciągłego w czasie. Zaproponowano również koncepcję zastosowania opracowanego modelu do określenia ilości substancji szkodliwych, jakie są emitowane wraz z spalinami do otoczenia podczas rozruchu każdego silnika. W rozważaniach tych przyjęto, że statystyka zmiennej losowej, rozumianej jako masa...
-
The use of spectrometric diagnostics in identification of the technical condition of tribological systems
PublicationThe paper presents, as an effect of the analysis of investigation results, a possibility of using the spectrometric diagnostics in the tribological system technical condition supervision arrangement. A model, based on the emission of solid particles in tribological system operation, allows to identify the system technical condition. After the analysis of tests carried out with the use of that model, it has been found that the content...
-
Operational loads of diesel engines on trailing suction hopper dredgers in their main service states
PublicationArtykuł przedstawia wyniki badań eksploatacyjnych ośmiu pogłębiarek ssących nasiębiernych. Badania eksploatacyjne obejmowały pomiary parametrów charakteryzujących warunki pracy dwóch podstawowych elementów układów energetycznych pogłębiarek: silników głównych i pomocniczych.
-
Operational loads of dredge pumps in their basic service states on selected types of dredgers
PublicationArtykuł przedstawia wyniki badań eksploatacyjnych dotyczący jednego z najważniejszych odbiorników energii mechanicznej na pogłębiarkach - pomp gruntowych. Badania eksploatacyjne obejmowały pomiary parametrów charakteryzujących obciążenia pomp gruntowych w dwóch podstawowych stanach ich eksploatacji, a mianowicie podczas załadunku ładowni gruntowej (pogłębiarki lub szalandy) oraz podczas refulowania gruntu na ląd.
-
The use of Acoustic Emission to identification damages bearings the main and crank engines about the automatic ignition
PublicationThe article describes the laboratory tests, which make the first stage of the study concerning the use of the AE method to determine the technical state of the slide bearings in engines with self-ignition. The aim of the present tests was to compare the recorded signals in relation to the technical state of the material of the bearing bush and to check the possibility of using the AE method in determining the transition moment...
-
Analiza możliwości i celowości wykorzystania ciepła odpadowego silników głównych pogłębiarek ssących nasiębiernych
PublicationArtykuł przedstawia analizę możliwości i celowości wykorzystania ciepła odpadowego silników głównych na pogłębiarkach ssących nasiębiernych. Skoncentrowano się na cieple w spalinach wylotowych i w wodzie chłodzącej silnik. Wykorzystując wyniki własnych badań eksploatacyjnych pogłębiarek, określono zapotrzebowania na energię cieplną oraz na wodę słodką dla 6 hipotetycznych pogłębiarek ssących nasiębiernych o różnych wielkościach,...
-
Uwarunkowania diagnostyczne sterowania procesem eksploatacji okrętowych silników głównych
PublicationZe względu na losowość czynników wymuszających podczas użytkowania urządzeń okrętowych w praktyce eksploatacyjnej okrętowych układów energetycznych wdrażanych jest coraz więcej elementów strategii eksploatacji wg stanu technicznego (ang. Condition Based Maintenance). W referacie przedstawiono wybrane problemy dotyczące diagnostyki jako niezbędnego ogniwa w ciągu czynności związanych z podejmowaniem racjonalnych, podyktowanych...
-
LABORATORY STAND FOR INVESTIGATIONS OF THE QUICK - CHANGING TEMPERATURE OF GAS FLOWING IN THE PISTON COMPRESSOR OUTLET CHANNEL
PublicationThis paper presents a laboratory stand, created as a part of work on the doctor dissertation, intended for investigation of heat and flow processes taking place in the Espholin H3S piston compressor outlet channel. The test stand elements and their configuration within the stand are described. Discussed are also problems connected with the quick-changing measurement technique, solutions which have been proposed so far in that technology...
-
INVESTIGATION OF JOURNAL SLIDE BEARINGS UNDER THE ANGLE OF THEIR FUNCTIONING
PublicationPaper presents the structure and principle of operation of a stand for measurements of influence of the lubrication method and process on functioning of journal slide bearings in their various technical states. Measurements performed on the stand make it possible to take advantage of the new method of evaluating the influence of physical and chemical properties of lubricating oil on the coefficient of friction in the mixed friction...
-
USEFULNESS OF SEMI-MARKOV PROCESSES AS MODELS OF THE OPERATION PROCESSES FOR MARINE MAIN ENGINES AND OTHER MACHINES OF SHIP POWER PLANTS
PublicationThe paper describes the properties of semi-Markov processes and the opportunities and benefits from their use as models of the operation processes for marine combustion engines and other machines of ship power plants. The emphasis is put on the importance of the theory of semi-Markov processes for development of the theory of marine combustion engines and other machines of ship power plants, as well as for development of the operational...
-
ISSUES OF ECONOMIC ANALYSIS OF ELECTRIC ENERGY GENERATION IN A FLOATING POWER PLANT
PublicationThis article presents basic dependences for conducting a technical and economic analysis related with investment projects. It describes a combined system of a compression ignition engine and a steam turbine, whose aim, when placed on a floating platform, is to generate electric energy in the so-called distributed generation system. Such a system involves a reciprocating internal combustion engine and a connected steam turbine system...
-
OBSERVATION OF THE THERMOSIPHON EFFECT IN THE CIRCULATION OF ACETONE AS WORKING FLUID IN MODERN COOLING SYSTEM
Publicationplants or computer server rooms has led to the demand for new and reliable methods for electronic cooling. Because of bigger and bigger power levels and miniaturization of the electronic devices, lack of free space in such a high heat flux. The increasing integration of electronic logy that supposed to be designed for high thermal performance, low mass, and able to work in harsh environments. In this paper presented a prototype...
-
COMPARATIVE ANALYSIS OF THE RESULTS OF GAS FLOW IN A LABYRINTH SEAL FOR A NUMERICAL AND THEORETICAL MODEL
Publication.
-
THE POSSIBILITIES OF ESTIMATING THE RELIABILITY OF SHIP PIPELINES’ ELEMENTS INCLUDING DESTRUCTIVE PHENOMENA ACTING ON THEM
PublicationIn the article an approach to the problem of estimating reliability data based on physical models is proposed. The possibility of reliability assessment for selected elements of ship pipelines, based on the recognition of the destructive physical phenomena taking place in them, is discussed. To do this, an overview of these phenomena has been made. In addition, a preliminary review of existing measures of destruction of materials...
-
THERMODYNAMIC ANALYSIS OF A GENERATION IV SCWR NUCLEAR POWER PLANT CYCLE
PublicationThis article presents a flow and thermodynamic analysis of a Generation IV nuclear cycle. An SCWR (Supercritical water reactor) is a high temperature and high pressure reactor that uses water at a temperature above its thermodynamic critical point as the working fluid. The cycle used for the calculations consists of one interstage superheater and 7 regenerative heat exchangers. Division pressure was optimized in view of the cycle efficiency,...
-
EXHAUST TEMPERATURE MEASUREMENTS OF THE MARINE TURBOCHARGED DIESEL ENGINES IN OPERATION
PublicationThe article presents the selected metrology issues concerning the exhaust temperature of the turbocharged marine engines during operation. The special concern has been paid on existing disturbances as well as thermodynamical interpretation of the recorded measurement signal. A diagnostic informativeness of the standard exhaust temperature’s measurements has worked out while the engine runs in steady states has been also considered...
-
MICROCOMPASS FOR SAFE SEA NAVIGATION
PublicationThis paper presents the results of design microcompass for safe sea navigation where navigation, electronic, programming knowledge was joined to make more safe sea navigation. In first part of article presents navigation tools which using in practise. Article underlines that mostly satellite system is used to make navigation, but recommends traditional navigation method like alternative to determinate position in case of breakdown...
-
ENERGY STORAGE IN COMPRESSED AIR – SOLUTION SUPPORTING RENEWABLE ENERGY SOURCES
PublicationThis article presents a brief description of a power system, the current national power system daily load, the use of wind power as a renewable energy source and its share in the national load. It also discusses the methods for storing energy, their characteristics and possible solutions. The power storage and generation solution proposed in the article is based on the collaboration between a gas turbine and an air storage system....
-
MODELLING OF TOXIC COMPOUNDS EMISSION IN MARINE DIESEL ENGINE DURING TRANSIENT STATES AT VARIABLE PRESSURE OF FUEL INJECTION
PublicationTransient states are an important part of the spectrum of engine loads, especially the traction engines. In the case of marine diesel engines, transient states are of particular importance in reducing the analysis of motion units for special areas and maneuvering in port, the participation of transient states in the load spectrum significantly increases, also, the emission of toxic compounds from this period increases proportionally....
-
ASSESSMENT OF UNDERPOWER ED PROPULSION MACHINERY IN ELECTRICALLY DRIVEN SMALL INLAND WATERWAY PASSENGER SHIPS FROM CLASSIFICATION SOCIETY POINT OF View
PublicationPaper presents short operat ional a nd engineering analysis of underpowered propulsion in small electrically propelled small inland passenger ships. There is evidence that in certain weather conditions the phenomena of added aerodynamic resistance of small water crafts may have serious influence on their speed and manoeuvrability. Existing regulations like class societies rules for ship classification and construction or EU Directive 2006/87/EC do...
-
Modelling of some stealth features for a small navy ship at the concept design stage - part II
PublicationIn the paper a few problems associated with modelling the basic stealth features for a small ship at the concept design stage are introduced. One problem concerns the modification of the immersed ship hull using the rapid change of the ship loading condition. The second is associated with the modification of the ship boundary layer by the hull skin cover. The other stealth features of the ship are not presented in this paper. The...
-
APPLICATION OF QUANTITATIVE RISK ASSESSMENT TO SHIPS IN EMERGENCY CONDITIONS
PublicationThe paper is devoted to safety of ships in emergency conditions. The currently valid prescriptive method of safety assessment of ships in damage conditions is included in the SOLAS 2009 Part B-2 Ch.II-1 regulations. It is devoted to the design stage and difficult to apply in operation. A possible alternative described in this paper is a method based on assessment of performance of ships and risk assessment. Type of risk evaluation...
-
THE MODELLING OF ACCUMULATION AND DISSIPATION OF ENERGY IN MECHANICAL DRIVE SYSTEM
PublicationThis paper presents a modelling of accumulation and dissipation energy in simple drive system. The simple drive system is presented by laboratory stand designed for calculate fatigue life of material for bending and rotation tests pieces. The laboratory stand was prepared to diagnosis of fatigue life of material by use energetic methods. This idea was submitted as utility model to Polish Patent Office. This laboratory stand gives...
-
USE OF LANGMUIR PROBE IN DIESEL ENGINE DIAGNOSTIC RESEARCH Part I MEASUREMENT TECHNOLOGY. - Part 1 : MEASUREMENT TECHNOLOGY
PublicationIn the paper, the basic assumptions of diesel engine cylinder system's diagnosing method, based on observation of emerging and moving electric charges of ionized gas in the combustion workspaces, using Langmuir's probe. In the first part of the paper, only the technology of the measurement and results of the preliminary diagnostic tests of laboratory engine Farymann Diesel D10 were presented. The primary purpose of the research...
-
ASSESSMENT OF ENGINE OPERATION WITH THE USE OF AN OPERATION INDICATOR BASED ON TEST BENCH RESULTS OF A ROBINSUBARU EX17 ENGINE
PublicationPaper presents results of an experimental verification of the method of quantitative evaluation of engine operation, presented in the literature, exemplified by a low-power internal combustion piston engine. In accordance with such interpretation, engine operation may be presented as a physical quantity defined as operation indicator. The paper presents results of preliminary tests, processed in that aspect, carried out on an engine...
seen 1163 times