Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej

Abstract

Celem artykułu jest wykazanie zmian jakie zaszły w zachowaniach konsumentów w XXI wieku - na przykładzie segmentu rynku jaki stanowią konsumenci pokolenia Y - i idącej za tym konieczności adaptacji działań marketingowych. Przeprowadzona analiza literatury wykazała, że pokolenie Y jest pierwszym pokoleniem, które całe swoje życie spędziło w tzw. środowisku cyfrowym. Stanowi to wyzwanie dla osób zajmujących się marketingiem, ponieważ w odróżnieniu od poprzednich pokoleń nie jest pod wpływem mediów tradycyjnych. Praktyczne implikacje prowadzonych rozważań to konieczność wykorzystywania mediów cyfrowych w działaniach marketingowych, co zwiększa skuteczność w docieraniu do konsumentów z pokolenia Y. Wśród implikacji społecznych należy wskazać m.in. na rozwój handlu elektronicznego oraz mediów społecznościowych w zakresie wspierania procesów podejmowania decyzji o zakupie. Kluczowe słowa rozwijane w artykule to: konsument, pokolenie Y i marketing. Artykuł mieści się w kategorii przeglądu literatury poświęconej konsumentom pokolenia Y oraz przedstawia koncepcję zmiany działań w ramach marketingu-mix wynikającej z uwzględnienia specyfiki badanego pokolenia.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 1031 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (2016 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Handel Wewnętrzny pages 140 - 151,
ISSN: 0438-5403
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Gołąb-Andrzejak E.: Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej// Handel Wewnętrzny. -., nr. 2 (361) (2016), s.140-151
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 269 times

Recommended for you

Meta Tags