Abstract
Celem artykułu jest wykazanie zmian jakie zaszły w zachowaniach konsumentów w XXI wieku - na przykładzie segmentu rynku jaki stanowią konsumenci pokolenia Y - i idącej za tym konieczności adaptacji działań marketingowych. Przeprowadzona analiza literatury wykazała, że pokolenie Y jest pierwszym pokoleniem, które całe swoje życie spędziło w tzw. środowisku cyfrowym. Stanowi to wyzwanie dla osób zajmujących się marketingiem, ponieważ w odróżnieniu od poprzednich pokoleń nie jest pod wpływem mediów tradycyjnych. Praktyczne implikacje prowadzonych rozważań to konieczność wykorzystywania mediów cyfrowych w działaniach marketingowych, co zwiększa skuteczność w docieraniu do konsumentów z pokolenia Y. Wśród implikacji społecznych należy wskazać m.in. na rozwój handlu elektronicznego oraz mediów społecznościowych w zakresie wspierania procesów podejmowania decyzji o zakupie. Kluczowe słowa rozwijane w artykule to: konsument, pokolenie Y i marketing. Artykuł mieści się w kategorii przeglądu literatury poświęconej konsumentom pokolenia Y oraz przedstawia koncepcję zmiany działań w ramach marketingu-mix wynikającej z uwzględnienia specyfiki badanego pokolenia.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2016 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Handel Wewnętrzny
pages 140 - 151,
ISSN: 0438-5403 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Gołąb-Andrzejak E.: Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej// Handel Wewnętrzny. -., nr. 2 (361) (2016), s.140-151
- Bibliography: test
-
- Allerton H. (2001), Generation why, "T & D Magazine", No. 55(11).
- Ansari A. i Mela C.F. (2003), E-customization, "Journal of Marketing Research", No. 40(2). open in new tab
- Bakewell C. and Vincent-Wayne, M. (2003), Generation Y female consumer decision-making styles, "International Journal of Retail & Distribution Management", No. 31(2/3). open in new tab
- Barbagallo P. (2003), Teens, "Target Marketing", No. 26(4).
- Bartlett M. (2004), Analyst: understanding what shapes generation can help the . . ., "Credit Union Journal", No. 8(21).
- Beard F.K. (2003), College student attitudes toward advertising's ethical, economic, and social con- sequences, "Journal of Business Ethics", No. 48(3). open in new tab
- Berry L.L., Bolton R.N., Bridges C.N., Meyer J., Parasuraman A. i Seiders K. (2010), Opportunities for innovation in the delivery of interactive retail services, "Journal of Interactive Marketing", No. 24. open in new tab
- Bitner M.J., Brown S.W., Meuter M.L. (2000), Technology infusion in service encounters, "Journal of the Academy of Marketing Science", No. 28(1). open in new tab
- Bolton R.N., Parasuraman A., Hoefnagels A., Migchels N., Kabadayi S., Gruber T., Solnet D. (2013), Understanding Generation Y and their use of social media: a review and research agenda, "Jour- nal of Service Management", No. 24(3). open in new tab
- Brosdahl D.J., Carpenter J.M. (2011), Shopping orientations of US males: a generational cohort comparison, "Journal of Retailing and Consumer Services", No. 18. open in new tab
- Chrysochou P., Krystallis A., Mocanu A., Lewis R.L. (2012), Generation Y preferences for wine: an exploratory study of US market applying the best-worst saling, "British Food Journal", No. 114(4). open in new tab
- Cowart K.O., Goldsmith R.E. (2007), The influence of consumer decision-making styles on online apparel consumption by college students, "International Journal of Consumer Studies", No. 31(6). open in new tab
- Dalton P. (2003), Managing the generation, "ABA Washington News", No. 11(19). open in new tab
- Drake-Bridges E. and Burgess B. (2010), Personal preferences of tween shop pers, "Journal of Fa- shion Marketing and Management", No. 14(4). open in new tab
- Edelman/StrategyOne (2010), The 8095 Exchange: Millennials, their actions surrounding brands, and the dynamics of reverberation, http://www.slideshare.net/EdelmanDigital/8095-white-paper [dostęp: 17.01.2011].
- Eyre G. (2003), Back to basics: the role of reading in preparing young people for the information socjety, "Reference Services Review", No. 31(3). open in new tab
- Foscht T., Schloffer J., Iii C.M., Chia S.L. (2009), Assessing the outcomes of Generation-Y customers' loyalty, "International Journal of Bank Marketing", No. 27(3). open in new tab
- Gołąb-Andrzejak E. (2014), Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie "pokolenia Millenium", "Marketing i Rynek", nr 11. open in new tab
- Gołąb-Andrzejak E. (2015), Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y, "Handel Wewnętrzny", nr 1.
- Heaney J.G. (2007), Generations X and Y's internet banking usage in Australia, "Journal of Financial Services Marketing", No. 11(3). open in new tab
- Howe N., Strauss W. (2000), Millennials Rising, Vintage Books, New York. open in new tab
- Howe N., Strauss W. (2007), The next 20 years: how customer and workforce attitudes will evolve, "Harvard Business Review", No. 85(7/8).
- Immordino-Yang M.H., Christodoulou J.A., Singh V. (2012), Rest is not idleness: implications of the brain's default mode for human development and Education, "Perspectives on Psychological Science", No. 7(4). open in new tab
- Kavounis Y. (2008), The Millennial effect, "Brand Strategy", October. Krzemień G. (2011), Kto zjada internetowy tort, "Marketing w Praktyce", nr 01(155).
- Lafayette J. (2011), Marketers targeting generation of Millennials, "Broadcasting & Cable", No. 28.
- Lastovicka J., Murry J.P. Jr, Joachimsthaler E.A. (1990), Evaluating the measurement validity of life- style typologies, "Journal of Marketing Research", No. 27(1). open in new tab
- Littman S. (2008), Welcome to the new Millennials, "Response Magazine", May. open in new tab
- Martin C.A., Turley L.W. (2004), Malls and consumption motivation: an exploratory examination of older Generation Y consumer, "International Journal of Retail & Distribution Management", No. 32(10). open in new tab
- Mazurek-Łopacińska K. (2005), Europejska kultura konsumencka: aspekty teoretyczne i empiryczne, (w:) Wiktor J.W. (red.) Euromarketing. Strategie przedsiębiorstw na rynku europejskim, Akade- mia Ekonomiczna w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków.
- McCrindle M., Beard M. (2008), Generations -myth or reality?, http://www.mrsa.com.au/index.cfm?aĽdetail&idĽ2852&eidĽ149 [dostęp: 28.11.2010].
- Murray M. (2000), Young Internet users likely to shop for mortgages online, "Real Estate Finance Today", No. 17(45).
- New Strategist (2004), The Millennials: Americans Born 1977 to 1994, Ithaca: New Strategist Publi- cations Inc., New York. open in new tab
- Noble S.M., Haytko D.L. i Phillips J. (2009), What drives college-age Generation Y consumers?, "Journal of Business Research", No. 62(6). open in new tab
- Park J., Gursoy D. (2012), Generation effects on work engagement among US hotel employees. "International Journal of Hospitality Management", No. 31(4). open in new tab
- Paul P. (2001), Getting inside Gen Y, "American Demographics", No. 23(9). open in new tab
- Peterson R., Balasubramanian S., Bronnenberg B. (1997), Exploring the implications of the internet for consumer marketing, "Journal of the Academy of Marketing Science", No. 25(4). open in new tab
- Racolta-Paina N.D., Luca T.A. (2010), Several considerations regarding the online consumer in the 21st century -a theoretical approach, "Management & Marketing", No. 5(2).
- Rich M. (2008), Millennial students and technology choices for information searching, "The Electro- nic Journal of Business Research Methods", No. 6(1).
- Richard K. Miller i in. (2011), Consumer Behavior 2011: Millennial Consumers, Richard K. Miller and Associates (RKMA), Loganville: GA. open in new tab
- Consumer Behavior 2011, Millennial Consumers, Richard K. Miller and Associates (RKMA), Loganville: GA. open in new tab
- Smith K.T. (2012), Longitudinal study of digital marketing strategies targeting Millennials, "The Journal of Consumer Marketing", No. 29(2).
- Tsui B. (2001), Generation next, "AdvertisingAge", January. Van den Bergh J., Behrer M. (2012), Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, "Samo Sedno", http://www.samosedno.com.pl/jak-kreowac-marki-ktore-pokocha-pokolenie-y,977.html [dostęp: 28.03.2014].
- Wallis J. (2005), Cyberspace, information literacy and the information society, "Library Review", No. 54(4). open in new tab
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 255 times