Abstract
Przesunięcie produkcji do krajów dotkniętych ubóstwem towarzyszy podejściu kładącemu nacisk na szybkie odpowiedzialność i tanie udostępnianie trendów modowych konsumentom oraz systemowi wytwarzania opartemu na popycie biznesu, w przemyśle odzieżowym. W artykule zwrócono uwagę na: świadomość, postawy, zachowania etyczne oraz zrównoważony sposób postrzegania jakości produktów „fast fashion” w perspektywie społecznej odpowiedzialności. Na rozwój, podstawie metody CAWI i PAPI przeprowadzono badanie polskich konsumentów deklarujących zachowania przemysł odzieżowy, nabywcze związane z „fast fashion”. Badania wykazały, że działania związane ze społeczną odpowiedzialnością fast fashion biznesu w branży odzieżowej są istotne dla klientów, jednak cena jest najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Ocena świadomości konsumentów w zakresie CSR może posłużyć do ukierunkowania przyszłych działań edukacyjnych w tym obszarze, zwłaszcza w dobie przyspieszonej konsumpcji i celów zrównoważonego rozwoju. Wyniki badań mogą też być przesłanką do określenia kierunku działań związanych z CSR dla sprzedawców „fast fashion”.
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Problemy Jakości
pages 8 - 13,
ISSN: 0137-8651 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2020
- Bibliographic description:
- Marjańska E., Grudowski P., Wendt A., Muchlado M.: Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży odzieżowej - perspektywa polskiego konsumenta// Problemy Jakości -,iss. 10 (2020), s.8-13
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 455 times