Abstract
Na podstawie przeprowadzonych audytów i ocen planowanych reklam w pobliżu miejsc krzyżowania się dużych potoków pojazdów zidentyfikowano problemy, które mają rozwiązywać zarządcy dróg. Scharakteryzowano podstawowe cechy fizyczne i psychomotoryczne oka ludzkiego i wskazano występujące reakcje bezwarunkowe pod wpływem ekspozycji otoczenia. Badania treści i parametrów świetlnych reklam dynamicznych LED w Gdańsku wskazują, że spoty reklamowe trwają zbyt długo, a jasność nośników LED w nocy przekracza wielokrotnie normy jasności przyjmowane dla znaków i sygnałów drogowych.
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Drogownictwo
pages 134 - 142,
ISSN: 0012-6357 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Mackun T., Jamroz K., Żukowska J., Rychlewska J.: Zagrożenia dla uczestników ruchu drogowego stwarzane przez reklamy widziane z drogi// Drogownictwo. -., nr. 4-5 (2015), s.134-142
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 146 times