Związki pomiędzy cechami demograficznymi kobiet a zmiennymi dotyczącymi personalizacji produktu - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Związki pomiędzy cechami demograficznymi kobiet a zmiennymi dotyczącymi personalizacji produktu

Abstract

W artykule skupiono uwagę na temacie dotyczącym personalizacji produktu. Celem pracy jest zbadanie zależności pomiędzy cechami demograficznymi a zmiennymi dotyczącymi personalizacji. Cechy demograficzne obejmują: wiek, wykształcenie, osiągany dochód netto, miejsce zamieszkania, a zmienne dotyczące personalizacji zawierają: znajomość personalizacji, chęć dopasowywania produktów do indywidualnych potrzeb, chęć zakupu spersonalizowanych produktów. W artykule scharakteryzowano personalizację produktu uwzględniając istotną rolę klienta w procesie tworzenia produktu. Praca wyjaśnia meritum zjawiska i uwypukla różnice pomiędzy personalizacją i kastomizacją. W artykule przedstawiono wyniki autorskich badań, w których zanalizowano zależności pomiędzy cechami demograficznymi a zmiennymi dotyczącymi personalizacji. Zastosowano współczynnik V-Cramera, który pozwolił określić zależności i ich charakter. Stwierdzono, że silny wpływ na cechy dotyczące personalizacji ma wiek oraz wykształcenie, umiarkowanie na nie oddziałuje dochód, zaś słabe znaczenie ma miejsce zamieszkania.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 47 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (2017 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Handel Wewnętrzny pages 130 - 139,
ISSN: 0438-5403
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Firgolska A.: Związki pomiędzy cechami demograficznymi kobiet a zmiennymi dotyczącymi personalizacji produktu// Handel Wewnętrzny. -., iss. 5(370) (2017), s.130-139
Bibliography: test
  1. Białecki K. (2006), Instrumenty marketingu, Branta, Warszawa-Bydgoszcz.
  2. Banyte J., Gadeikiene A., Rutelione A., Kakneviciene I. (2016), Expression of Personalization while Developing Long-Term Relationships with Service Customers, "Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics", nr 4. open in new tab
  3. Flis K. (2015), Personalizacja, rekomendacja, prosumpcja -trzy wymiary dialogu organizacji i konsumenta, "Handel Wewnętrzny", nr 1.
  4. Gilmore J., Pine J. (1997), The four faces customization, "Harvard Business Review Press", nr 1. open in new tab
  5. Hoyer W.D., Chandy R., Dorotic M., Krafft M., Singh S.S. (2010), Consumer cocreation in new product development, "Journal of Service Research", nr 13. open in new tab
  6. Kasanoff B. (2011), Making it Personal, The Perseus Books Group, Massachusetts.
  7. Kotler, P. (2010), Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek! MT Biznes, Warszawa. open in new tab
  8. Kramer J. (1994), Badania rynkowe i marketingowe, PWE, Warszawa.
  9. Kramer J. (2011), Konsumpcja -ewolucja ról i znaczeń, "Konsumpcja i Rozwój", nr 1.
  10. Levesque N., Boeck H. (2017), Proximity Marketing as an Enabler of Mass Customization and Personalization in a Customer Service Experience, (w:) Bellemare J., Carrier S., Nielsen K., Piller F. (red.) Managing Complexity. Springer Proceedings in Business and Economics, Springer, Cham. open in new tab
  11. Luszniewicz A., Słaby T. (2008), Statystyka. Teoria i zastosowanie., C.H. Beck. Warszawa.
  12. Maciejewski G. (2016), Konsument w przestrzeni handlu i usług w perspektywie 2020 roku, "Studia Ekonomiczne", tom 270.
  13. Mitręga M. (2013), Czy prosumpcja w dobie kryzysu to zjawisko jednowymiarowe? Eksploracja wśród użytkowników portali społecznościowych, "Problemy Zarządzania", nr 11. open in new tab
  14. Mitręga M, Małecka A. (2016), Konsument jako członek organizacji -szersza perspektywa koprodukcji, "Studia i Prace WNEiZ US", nr 43. open in new tab
  15. Newell F. (1997), The New Rules of Markeitng, McGraw-Hill, Nowy Jork.
  16. Nowacki, F. (2014), Marketing 4.0 -nowa koncepcja w obliczu przemian współczesnego konsumenta, "Marketing i Rynek", nr 6.
  17. Piller, F. (2012), Personalization vs Mass Customization -a review of the definitions, http://mass-customization.blogs.com/mass_customization_open_i/2010/10/term-wars- personalization-versus-mass-customization-a-review-of-the-definitions.html [dostęp: 10.03.2017]. open in new tab
  18. Pine J. (1993), Mass customization: the new frontier in business competition, "Harvard Business Review Press", Boston.
  19. Rogoś-Turek B. (2011), Podobnie, ale nie to samo -personalizacja i dostosowanie, http://uxbite.com/2011/08/podobnie-ale-nie-to-samo [dostęp: 10.03.2017]. open in new tab
  20. Szreder M. (2002), Badania opinii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania, Gdańsk.
  21. Szwarc N. (2010), Od masowej komunikacji marketingowej po personalizację w e-marketingu, "E-mentor", nr 3.
  22. Wang W., Suri R., Feng S. (2016), The Role of Product Personalization in Effects of Self- Congruity Versus Functional Congruity, (w:) Campbell C., Ma J. (red.), Looking Forward, Looking Back: Drawing on the Past to Shape the Future of Marketing. Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science, Springer, Cham. open in new tab
  23. Wieczorkowski J, Jurczyk-Bunkowska M. (2017), Big data jako źródło innowacji zarządzaniu i inżynierii produkcji, Oficyna Wydawnicza PTZP, Opole.
  24. Wind J. (2011), Customerization: The next revolution in mass customization, "Journal of Interactive Marketing", nr 1. open in new tab
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 113 times

Recommended for you

Meta Tags