Związki pomiędzy cechami demograficznymi kobiet a zmiennymi dotyczącymi personalizacji produktu - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Związki pomiędzy cechami demograficznymi kobiet a zmiennymi dotyczącymi personalizacji produktu

Abstrakt

W artykule skupiono uwagę na temacie dotyczącym personalizacji produktu. Celem pracy jest zbadanie zależności pomiędzy cechami demograficznymi a zmiennymi dotyczącymi personalizacji. Cechy demograficzne obejmują: wiek, wykształcenie, osiągany dochód netto, miejsce zamieszkania, a zmienne dotyczące personalizacji zawierają: znajomość personalizacji, chęć dopasowywania produktów do indywidualnych potrzeb, chęć zakupu spersonalizowanych produktów. W artykule scharakteryzowano personalizację produktu uwzględniając istotną rolę klienta w procesie tworzenia produktu. Praca wyjaśnia meritum zjawiska i uwypukla różnice pomiędzy personalizacją i kastomizacją. W artykule przedstawiono wyniki autorskich badań, w których zanalizowano zależności pomiędzy cechami demograficznymi a zmiennymi dotyczącymi personalizacji. Zastosowano współczynnik V-Cramera, który pozwolił określić zależności i ich charakter. Stwierdzono, że silny wpływ na cechy dotyczące personalizacji ma wiek oraz wykształcenie, umiarkowanie na nie oddziałuje dochód, zaś słabe znaczenie ma miejsce zamieszkania.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 47 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2017 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Handel Wewnętrzny strony 130 - 139,
ISSN: 0438-5403
Język:
polski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Firgolska A.: Związki pomiędzy cechami demograficznymi kobiet a zmiennymi dotyczącymi personalizacji produktu// Handel Wewnętrzny. -., iss. 5(370) (2017), s.130-139
Bibliografia: test
  1. Białecki K. (2006), Instrumenty marketingu, Branta, Warszawa-Bydgoszcz.
  2. Banyte J., Gadeikiene A., Rutelione A., Kakneviciene I. (2016), Expression of Personalization while Developing Long-Term Relationships with Service Customers, "Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics", nr 4. otwiera się w nowej karcie
  3. Flis K. (2015), Personalizacja, rekomendacja, prosumpcja -trzy wymiary dialogu organizacji i konsumenta, "Handel Wewnętrzny", nr 1.
  4. Gilmore J., Pine J. (1997), The four faces customization, "Harvard Business Review Press", nr 1. otwiera się w nowej karcie
  5. Hoyer W.D., Chandy R., Dorotic M., Krafft M., Singh S.S. (2010), Consumer cocreation in new product development, "Journal of Service Research", nr 13. otwiera się w nowej karcie
  6. Kasanoff B. (2011), Making it Personal, The Perseus Books Group, Massachusetts.
  7. Kotler, P. (2010), Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek! MT Biznes, Warszawa. otwiera się w nowej karcie
  8. Kramer J. (1994), Badania rynkowe i marketingowe, PWE, Warszawa.
  9. Kramer J. (2011), Konsumpcja -ewolucja ról i znaczeń, "Konsumpcja i Rozwój", nr 1.
  10. Levesque N., Boeck H. (2017), Proximity Marketing as an Enabler of Mass Customization and Personalization in a Customer Service Experience, (w:) Bellemare J., Carrier S., Nielsen K., Piller F. (red.) Managing Complexity. Springer Proceedings in Business and Economics, Springer, Cham. otwiera się w nowej karcie
  11. Luszniewicz A., Słaby T. (2008), Statystyka. Teoria i zastosowanie., C.H. Beck. Warszawa.
  12. Maciejewski G. (2016), Konsument w przestrzeni handlu i usług w perspektywie 2020 roku, "Studia Ekonomiczne", tom 270.
  13. Mitręga M. (2013), Czy prosumpcja w dobie kryzysu to zjawisko jednowymiarowe? Eksploracja wśród użytkowników portali społecznościowych, "Problemy Zarządzania", nr 11. otwiera się w nowej karcie
  14. Mitręga M, Małecka A. (2016), Konsument jako członek organizacji -szersza perspektywa koprodukcji, "Studia i Prace WNEiZ US", nr 43. otwiera się w nowej karcie
  15. Newell F. (1997), The New Rules of Markeitng, McGraw-Hill, Nowy Jork.
  16. Nowacki, F. (2014), Marketing 4.0 -nowa koncepcja w obliczu przemian współczesnego konsumenta, "Marketing i Rynek", nr 6.
  17. Piller, F. (2012), Personalization vs Mass Customization -a review of the definitions, http://mass-customization.blogs.com/mass_customization_open_i/2010/10/term-wars- personalization-versus-mass-customization-a-review-of-the-definitions.html [dostęp: 10.03.2017]. otwiera się w nowej karcie
  18. Pine J. (1993), Mass customization: the new frontier in business competition, "Harvard Business Review Press", Boston.
  19. Rogoś-Turek B. (2011), Podobnie, ale nie to samo -personalizacja i dostosowanie, http://uxbite.com/2011/08/podobnie-ale-nie-to-samo [dostęp: 10.03.2017]. otwiera się w nowej karcie
  20. Szreder M. (2002), Badania opinii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania, Gdańsk.
  21. Szwarc N. (2010), Od masowej komunikacji marketingowej po personalizację w e-marketingu, "E-mentor", nr 3.
  22. Wang W., Suri R., Feng S. (2016), The Role of Product Personalization in Effects of Self- Congruity Versus Functional Congruity, (w:) Campbell C., Ma J. (red.), Looking Forward, Looking Back: Drawing on the Past to Shape the Future of Marketing. Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science, Springer, Cham. otwiera się w nowej karcie
  23. Wieczorkowski J, Jurczyk-Bunkowska M. (2017), Big data jako źródło innowacji zarządzaniu i inżynierii produkcji, Oficyna Wydawnicza PTZP, Opole.
  24. Wind J. (2011), Customerization: The next revolution in mass customization, "Journal of Interactive Marketing", nr 1. otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 113 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi