Katedra Inżynierii Transportowej - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Inżynierii Transportowej

Filtry

wszystkich: 905

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2015
Rok 2023
Rok 2010
Rok 2008
  • Zintegrowany system bezpieczeństwa transportu
    Publikacja

    - Journal of KONBiN - Rok 2008

    W styczniu 2007 Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, na podstawie konkursu na projekt badawczy zamawiany PBZ 2/2006, podjął decyzję o przyznaniu prawa realizacji trzyletniego projektu pt. ''Zintegrowany system bezpieczeństwa transportu'' konsorcjum naukowemu w składzie: Politechnika Gdańska, Politechnika Śląska, Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych w Warszawie oraz Akademia Morska w Szczecinie. Przedmiotem niniejszego referatu...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • ZEUS - project of integrated transport safety system in Poland

    Polska, podobnie jak inne kraje UE, doświadcza znaczących dysproporcji pomiędzy liczbą wypadków w transporcie drogowym i pozostałych jego rodzajach. Każda z gałęzi posiada różny system zarządzania bezpieczeństwem , bazy danych, zarządców infrastruktury itp. Chociaż systemy poszczególnych rodzajów transportu tak się różnią, poprawę ich bezpieczeństwa można osiągnąć poprzez integrację i wzajemne korzystanie z dobrych - krajowych...

  • Zastosowanie analizy ryzyka do oceny i zarządzania bezpieczeństwem ruchu w tunelach drogowych
    Publikacja

    Tunele drogowe są najbardziej wrażliwymi za zakłócenia, spowodowane wypadkami drogowymi, elementami sieci drogowej. Najpoważniejszymi wypadkami w tych obiektach są zdarzenia z udziałem samochodów ciężarowych przewożących materiały niebezpieczne. Od kilku lat zatem rozwijane są w Europie metody analizy ryzyka i budowane narzedzia do zarządzania ryzykiem w tunelach drogowych. W Polsce zaczyna się budować tunele drogowe, a problem...

  • Zarządzanie ryzykiem w inżynierii drogowej
    Publikacja

    - Rok 2008

    Każdego roku na polskich drogach ginie ponad 5000 osób. Jednym z narzędzi do wyboru odcinków najbardziej niebezpiecznych jest ocena potencjału redukcji ofiar śmiertelnych wypadków drogowych na tych odcinkach. W artykule przedstawiono przykłady zastosowania zarządzania ryzykiem w inżynierii drogowej. Przedstawiono także koncepcję ogólną metody zarządzania ryzykiem na drogach krajowych w Polsce.

  • Założenia i cele projektu ZEUS
    Publikacja

    - Rok 2008

    Wstępnym celem projektu jest integracja działań na rzecz budowy systemu bezpieczeństwa w transporcie tak, aby jego funkcjonowanie nie było efektem doraźnych realcji społeczeństwa na pojedyncze katastrofy, lecz metodycznym działaniem, zapewnionym prawem ustanowionym na baziw solidnych i dobrze udokumentowanych działań naukowych. Głownym celem projektu jest opracowanie modelu zintegrowanego systemu bezpieczeństwa transportu, tak...

Rok 2012
Rok 2006
Rok 2019
Rok 2018
Rok 2011
  • Zastosowanie benchmarkingu w logistyce miejskiej
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2011

  • Zarządzanie bezpieczeństwem ruchu drogowego na poziomie strategicznym
    Publikacja

    - Rok 2011

    Zarządzanie ryzykiem jest obecnie jednym z podstawowych narzędzi zarządzania bezpieczeństwem w technice, ekonomii, służbie zdrowia itp. W wielu dziedzinach istnieją unormowane procedury prowadzenia analizy, oceny i redukowania ryzyka. W zarządzaniu bezpieczeństwem ruchu drogowego nie ma powszechnych uregulowań stosowania tej metody zarządzania bezpieczeństwem. Dotychczas dwa zagadnienia zarządzania brd zostały docenione i stały...

  • Wykrywanie zdarzeń drogowych z wykorzystaniem telematyki transportu
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2011

    W ostatnich latach na terenie Polski możemy zaobserwować intensyfikację wdrożeń środków i metod Inteligentnych Systemów Transportu. Zaawansowane systemy zarządzania i sterowania ruchem lub ich elementy pojawiają się zarówno na polskich autostradach, jak i w obszarach sieci dróg miejskich. Jedną z funkcji, jaką realizować mogą systemy zarządzania ruchem jest zarządzanie incydentami, którego elementem jest wykrywanie zdarzeń drogowych....

  • Wykorzystanie kruszywa z ubocznych produktów spalania w budowie dróg
    Publikacja

    - Rok 2011

    Uboczne Produkty Spalania to popioły, żużle i mieszanki popiołowo - żużlowe, które powstają w elektrowniach i elektrociepłowniach podczas produkcji energii elektrycznej oraz cieplnej. Są pozostałością procesu spalania węgla kamiennego i brunatnego, a wykorzystane są w wielu gałęziach przemysłu. W artykule opisano wykorzystanie UPS do budowy dróg.

  • Wykorzystanie asfaltu 20/30 do mieszanek mineralno-asfaltowych o wysokim module sztywności
    Publikacja

    Artykuł przedstawia przykłady zastosowań asfaltu drogowego 20/30 do mieszanek mineralno-asfaltowych o wysokim module sztywności. Stosowanie tych mieszanek w Polsce jest efektem stale rosnących obciążeń dróg, głównie poprzez zwiększanie się natężenia ruchu pojazdów ciężarowych. Cechą charakterystyczną mieszanki betonu asfaltowego o wysokim module sztywności jest stosowanie twardszych asfaltów w porównaniu do standardowego asfaltu...

Rok 2014
  • Zasilanie modeli systemów transportowych danymi z systemu zarządzania ruchem

    Inteligentne Systemy Transportu (ITS) oferują narzędzia służące wzmocnieniu systemów transportowych w miastach poprzez racjonalizację wykorzystania istniejącej infrastruktury oraz zwiększenie jej niezawodności przy jednoczesnej redukcji kosztów funkcjonowania transportu. W Aglomeracji Trójmiejskiej trwa obecnie realizacja pierwszych etapów systemu zarządzania ruchem TRISTAR. Jednym z elementów systemu będzie System Planowania Ruchu,...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Zasady organizacji działań na rzecz ochrony pieszych
    Publikacja

    - Rok 2014

    Zakres działań na rzecz ochrony pieszych. Instrumenty organizacji działań. Proces wdrażania środków bezpieczeństwa pieszych. Kompleksowe podejście do stosowania drogowych środków ochrony pieszych.

  • Zarządzanie bezpieczeństwem istniejącej sieci drogowej

    Zarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury drogowej jest to stosowanie w planowaniu, projektowaniu, budowie i użytkowaniu dróg procedur polegających na systematycznej identyfikacji zagrożeń na drodze, szacowaniu ich ewentualnych skutków dla uczestników ruchu drogowego oraz stosowaniu działań eliminujących zidentyfikowane zagrożenia lub zmniejszających skutki ich występowania mierzone liczbą wypadków, liczbą ofiar rannych i śmiertelnych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Załącznik. Katalog wybranych urządzeń ochrony pieszych (przykłady dobrej praktyki)
    Publikacja

    - Rok 2014

    W katalogu przedstawiono zestaw wybranych urządzeń ochrony pieszych. Wyspecyfikowano 24 urządzenia dla pieszych, które scharakteryzowano i opisano w syntetyczny sposób, przedstawiając następujące charakterystyki: schemat rysunkowy urządzenia, warunki stosowania, przykłady zastosowania, poziom kosztów realizacji oraz aspekty pozytywne i negatywne stosowania.

  • Zagrożenia uczestników ruchu drogowego na drogach regionalnych
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2014

    Referat zawiera analizę bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci dróg wojewódzkich. Przedstawiono poziom bezpieczeństwa na tle całej sieci drogowej oraz charakterystykę poszczególnych województw. Przedstawiono ranking województw ze względu na liczby wypadków i ich ofiar oraz wybrane wskaźniki. Zaprezentowano, jakie są najczęściej występujące rodzaje wypadków na drogach wojewódzkich oraz przedstawiono lokalizację wypadków pod kątem...

  • Zagrożenia pieszych użytkowników dróg
    Publikacja

    - Rok 2014

    Pieszy jako uczestnik ruchu drogowego i jego oczekiwania. Prawne uwarunkowania uczestnictwa pieszych w ruchu drogowym. Zagrożenia pieszych użytkowników dróg.

Rok 2009
Rok 2007
  • Zarządzanie bezpieczeństwem ruchu drogowego w systemie TRISTAR
    Publikacja

    - Rok 2007

    W niniejszym referacie przedstawiono przesłanki do zastosowania Inteligentnych Systemów Transportu w Trójmieście, założenia, cele stosowania systemu, koncepcję jego architektury oraz koncepcję funkcjonowania poszczególnych podsystemów, które zostaną zintegrowane w ramach planowanego systemu TRISTAR, ze szczegolnym uwzględnieniem systemów zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego.

Rok 2013
Rok 2016
Rok 2020
Rok 2017