Katedra Przedsiębiorczości - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Przedsiębiorczości

Filtry

wszystkich: 149

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2015
Rok 2014
Rok 2013
Rok 2012
  • Nauczyciel a przestrzeń - mapa nauczycielskich miejsc znaczących

    Głównym problemem podejmowanym w tekście, jest próba badania pracy nauczycieli w dość nietypowym ujęciu, a mianowicie w relacji do świata materialnego, czyli określenie przestrzeni i miejsc istotnych dla nauczycieli w kontekście ich pracy i rozwoju zawodowego. Kluczowymi są kategorie przestrzeni oraz miejsca (zarówno w obszarze szkoły, jak i poza nią) będące punktem odniesienia w pracy dydaktycznej i wychowawczej. Materiał empiryczny...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Tożsamość zawodowa nauczycieli w perspektywie zmian społecznych
    Publikacja

    - Rok 2012

    W pracy uwagę koncentruję na kwestii tożsamości zawodowej nauczycieli, która stanowi główny problem badawczy. Interesuje mnie ich tożsamość w sytuacji zmian o charakterze społecznym, gospodarczym, politycznym, kulturowym i wewnątrzszkolnym. Moją intencją jest określenie, jak współcześni nauczyciele postrzegają swoją pracę i swój profesjonalizm, jak "czują się" w swoim zawodzie, z kim i z czym się utożsamiają, "tu i teraz", po około...

Rok 2011
Rok 2010
Rok 2009
  • Budowanie zaufania w relacjach interentowych
    Publikacja

    - Rok 2009

    Artykuł prezentuje znaczenie zaufania w relacjach interpersonalnych oraz wpływ globalizacji na proces budowania i percepcji zaufania pomiędzy uczestnikami relacji społecznych. Przedstawiono badania własne, w których autorka zweryfikowała postawy badanych wobec zaufania w relacjach internetowych i poziom wiarygodności partnera w komunikacji odbywającej się z wykorzystaniem różnych internetowych funkcjonalności (forum internetowe,...

  • Entrepreneurial potential: what do we know about it?
    Publikacja

    - Rok 2009

    W rozdziale zwrócono uwagę na niejednoznaczności w definiowaniu przedsiębiorczości i pojęcia przedsiębiorcy, poświęcając też sporo miejsca problemowi stawania się przedsiębiorcą i próbując odpowiedzieć na pytanie czy przedsiębiorcą można się urodzić, czy też można nauczyć się być przedsiębiorcą. Przy pomocy prostego modelu opisano też rolę, jaką edukacja w zakresie przedsiębiorczości pełni w rozwoju tej ostatniej. W dalszej części...

  • Evaluation of semantic and social technologies for digital libraries
    Publikacja

    - Rok 2009

    W pracy przedstawiono wyniki eksperymentu mającego na celu ocenę efektywności wykorzystywania semantycznych bibliotek cyfrowych, w których projekcie uwzględniono wiedzę z zakresu budowy i funkcjonowania sieci społecznych. Stwierdzono, że zarówno satysfakcja wykorzystywania tak zaprojektowanych bibliotek, ale także efektywność znajdowania dzięki nim właściwych rozwiązań, jest wyższa niż w biblitekach nie uwzględniających tego czynnika.