Janusz Czuchnowski - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 8

  • Kategoria
  • Rok

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2009
  • Artificial i business intelligence w zarządzaniu procesem logistycznym organizacji gospodarczej
    Publikacja

    - Rok 2009

    W rozdziale zaprezentowano założenia reengineeringu procesu logistycznego zarządzania rezerwą awaryjną majątku sieciowego. Reengineering procesu polega na określeniu docelowej struktury organizacyjnej, zaprojektowaniu procedur organizacyjnych, określeniu optymalnych wielkości zapasów poszczególnych pozycji majątku sieciowego z uwzględnieniem ich przestrzennego rozmieszczenia na terytorium Spółki oraz zaprojektowaniu założeń systemu...

Rok 2008
Rok 2006
  • Strategie informatyzacji przedsiębiorstw
    Publikacja

    - Rok 2006

    Rozdział ma za zadanie zwięzłe wprowadzenie do problematyki zarządzania procesowego przedsiębiorstwem. Wymienionymi kierunkami usprawniania procesów w organizacji są: minimalizacja strat (Lean Management), minimalizacja zmienności na wyjściu z procesu (Six Sigma) i automatyzacja informatyczna: podejmowania decyzji, realizacji działań, ewidencji stanów gospodarczych i przesyłu informacji. Podstawą wszystkich metodyk poprawy procesów...

  • Zarządzanie procesowe
    Publikacja

    - Rok 2006

    W niniejszym rozdziale dokonano przeglądu podstawowych problemów związanych z zarządzaniem procesowym w jednostkach gospodarczych. Przedstawiono genezę, podstawowe definicje i pojęcia związane z zarządzaniem procesowym oraz założenia metodyczne transformacji organizacji zarządzanych na postawie specjalizacji funkcjonalnej w organizacje zarządzane procesowo. Ponadto sformułowano założenia zarządzania w procesowo zorganizownym przedsiebiorstwie.

Rok 2005
  • Wybrane zagadnienia optymalizacji w zarządzaniu procesami przedsiębiorstwa przemysłowego
    Publikacja

    - Rok 2005

    W niniejszym rozdziale przedstawiono wybrane zagadnienia optymalizacyjne, stosowane w proponowanej przez autora metodzie doskonalenia procesów przedsiebiorstwa. Punktem wyjścia jest zarządzanie celami. Jako podstawową metodę wybrano zarządzanie wartościa przedsiebiorstwa (Value Based Management - VBM). Nastepnie zaprezentowano zasady dezagregacji wskaźników z czynnikami tworzenia wartości w poszczególnych procesach na bazie zasad...

  • Zarządzanie wartością przedsiebiorstwa - ujęcie procesowe
    Publikacja

    Opracowanie to zostało poświęcone szczególnemu problemowi zarządzania wartością ekonomiczną przedsiebiorstwa,jakim jest wdrożenie procesowej struktury organizacyjnej i zwiazanych z nią mechanizmów optymalizacji procesów gospodarczych na podstawie pomiarów ich wartości ekonomicznej. Procesy realizują zadania dla klientów wewnetrznych i zewnetrznych.Rozpatrywanym problemem jest analiza cech, jakimi powinny się charakteryzować procesy...

Rok 2004
  • Zarządzanie procesami przedsiębiorstwa (BMP-Business Process Management).
    Publikacja

    - Rok 2004

    W przedstawionym rozdziale opisano założenia metody projektowania i doskonalenia zintegrowanego systemu zarządzania organizacją i procesami. System zarządzania organizacją i procesami, w odróżnieniu od aktualnych systemów polegających na zarządzaniu organizacją poprzez funkcje (wydziały, działy), jest bardziej efektywną formą zarządzania organizacjami ukierunkowanymi na rynek.

Rok 2003
  • Założenia reorganizacji zarządzania przedsiebiorstwem z funkcjonalnego naprocesowe
    Publikacja

    - Rok 2003

    W niniejszym rozdziele zostały przedstawione założenia reorganizacji zarządzania jednostką gospodarczą, polegającej na zmianie struktury organizacyjnej z funkcjonalnej na procesową. Opisano koncepcję modułów metody transformacji formy zarządzania przedsiębiorstwem o strukturze pionowej hierarchicznej do zarządzania opartego na strukturze poziomej procesowej, pozwalającej na uzyskanie znacznie wyższej efektywności gospodarowania.

wyświetlono 421 razy