dr hab. inż. Jerzy Proficz
Zatrudnienie
- Dyrektor Centrum Informatycznego TASK w Centrum Informat. Trójmiejskiej Akadem.Sieci Komputerowej
- Profesor uczelni w Katedra Architektury Systemów Komputerowych
Obszary badawcze
Publikacje
Filtry
wszystkich: 56
Katalog Publikacji
Rok 2012
-
A Parallel Genetic Algorithm for Creating Virtual Portraits of Historical Figures
PublikacjaIn this paper we present a genetic algorithm (GA) for creating hypothetical virtual portraits of historical figures and other individuals whose facial appearance is unknown. Our algorithm uses existing portraits of random people from specific historical period and social background to evolve a set of face images potentially resembling the person whose image is to be found. We then use portraits of the person's relatives to judge...
-
Real-Time Multimedia Stream data Processing in a Supercomputer Environment
PublikacjaRozdział opisuje doświadczenia uzyskane przez autorów podczas pracy w projekcie MAYDAY EURO 2012. Przedstawiono główny cel projektu - stworzenie systemu umożliwiającego rozwijanie i równolegle wykonywanie usług multimedialnych w środowisku klastra obliczeniowego dużej mocy. opisano tematykę przetwarzania dużej liczby strumieni multimedialnych na komputerach dużej mocy. Następnie zaprezentowano możliwości platformy KASKADA: tworzenie...
-
Zarządzanie zasobami obliczeniowymi w klastrowym środowisku przetwarzania strumieni multimedialnych
PublikacjaZaprezentowano zintegrowany model zarządzania multimedialnym systemem rozproszonym, przetwarzającym strumienie danych, jak również opisano koncepcję jego implementacji w platformie KASDADA. Zdefiniowano charakterystyki wydajnościowe i wiarygodnościowe oraz określono klasę przetwarzanych algorytmów analizy strumieni. Sformułowano tezy rozprawy: (1) Przy akceptowanej wiarygodności przetwarzania strumieni, obciążenie węzła dla analizowanej...
Rok 2011
-
Evaluation of Multimedia Stream Processing Modeling Language from the Perspective of Cognitive Dimensions
PublikacjaW referacie zawarto opis zastosowania wymiarów poznawczych do oceny języka modelowania przetwarzania strumieni multimedialnych, nazwanego MSP-ML, w trakcie tworzenia tego języka. Poszczególne części referatu prezentują kontekst i motywacje oceny MSP-ML, metodę oceny, rezultaty oceny oraz porównanie rezultatów oceny z wynikami otrzymanymi za pomocą innych metod oceny języków modelowania wizualnego.
-
Integracja usług multimedialnych na przykładzie platformy KASKADA
PublikacjaOpisano metody integracji wykorzystywane podczas tworzenia aplikacji na platformie KASKADA. Przedstawiono trzy podstawowe elementy podlegające integracji: aplikacje, usługi i urządzenia zewnętrzne. Zaproponowano metody współpracy między nimi, jak również przedstawiono szczegóły techniczne komunikacji: usługi sieciowe dla synchronicznego wykonywania usług, system kolejkowy dla asynchronicznej wymiany wiadomości oraz specjalnie zaprojektowany...
-
KASKADA - środowisko do wytwarzania i uruchamiania multimedialnych aplikacji równoległych
PublikacjaOpisano podstawowe cechy platformy KASKADA jako środowiska do tworzenia i uruchamiania multimedialnych aplikacji rozproszonych. Przedstawiono funkcjonalność wspierającą konstrukcję algorytmów, zaimplementowanych jako zadania obliczeniowe wykonujące analizę danych wejściowych, usług prostych umożliwiających uruchamianie zadań obliczeniowych oraz usług złożonych agregujących usługi proste za pomocą scenariuszy wykonania. Zaprezentowano...
-
Przetwarzanie strumieni multimedialnych na klastrze komputerowym Galera
PublikacjaSformułowano problemy przetwarzania strumieni multimedialnych w czasie rzeczywistym. Rozpatrzono różne możliwości realizacji tego typu przetwarzania i na tej podstawie opracowano wymagania na platformę KASKADA ułatwiające wykonanie tego typu zadań na klastrze komputerowym o wysokiej wydajności przetwarzania. Podano architekturę takiej platformy oraz sposób jej implementacji. Dokonano oceny przydatności tej platformy przetwarzania...
Rok 2010
-
KASKADA - multimedia processing platform architecture
PublikacjaPrzedstawiono architekturę platformy KASKADA (skrót od: Kontekstowa Analiza Strumieni Danych z Kamer do Aplikacji Definiujących Alarmy), będącą częścią projektu MAYDAY EURO 2012. Opisano nowy wielowarstwowy model przetwarzania strumieni multimedialnych. Zaproponowano następujące warstwy: usług - prostych i złożonych, zadań obliczeniowych i procesów. Przedstawiono przykładowy scenariusz wraz ze szczegółami jego wykonania, jak również...
-
Kaskada - scenariusze analizy strumieni multimedialnych
PublikacjaZaprezentowano podstawowe mechanizmy działania platformy KASKADA ze względu na wykonywanie usług prostych związanych z realizacją algorytmów analizy strumieni multimedialnych, jak również usług złożonych dotyczących wykonywania bardziej skomplikowanych scenariuszy. Rozpatrzono problemy implementacyjne na przykładzie scenariusza analizy strumieni z kamer wideo.
-
Parallel processing of multimedia streams
PublikacjaRozdział przedstawia platformę KASKADA służącą do przetwarzania strumieni multimedialnych. Został opisany jej projekt: diagramy UML klas i sekwencji obrazujące mechanizmy przetwarzania strumieni, oraz szczegóły komunikacji. Zaprezentowano, również, specjalistyczny framework wspomagający tworzenie i wykonywanie algorytmów, jak również definiowanie scenariuszy usług, wraz z oceną ich użyteczności.
-
Parallel processing of multimedia streams
PublikacjaW artykule zaprezentowana jest nowa biblioteka wspierającą tworzenie zadań obliczeniowych, część platformy KASKADA.Przedstawiony został projekt biblioteki, uwzględniający diagram głównych klas oraz diagram sekwencji. Drugi z diagramów ukazuje współpracę głównych klas w procesie przetwarzania strumieni multimedialnych. W dalszej częsci omówione zostały szczegły mechanizmu komunikacji międzyzadawniowej oraz przedstawiony został graf...
-
The task graph assignment for KASKADA platform
PublikacjaArtykuł opisuje model obliczeniowy wykorzystany w platformie KASKADA. Opiera się on na dwóch podstawowych elementach: węzłach klastra obliczeniowego oraz grafie zadań. Przeanalizowane zostały algorytmy przydzielania węzłów obliczeniowych dla zadań w zależności od kryteriów: minimalizacja fragmentacji klastra i minimalizacja opóźnienia przetwarzania danych. Zostały przedstawione wyniki symulacji opisanych algorytmów oraz ich...
Rok 2009
-
Podstawowe metody integracji aplikacji trójwarstwowych
PublikacjaW niniejszym rozdziale przedstawiono klasyfikację metod integracji aplikacji trójwarstwowych. Opisano modele i sposoby rozwiązań dla każdej z typowych warstw: bazy danych, pośredniej i GUI oraz przykłady konkretnego ich wykorzystania wraz z diagramami sekwencji. Przeprowadzono analizę jakościową dla każdego z opisanych modeli, zaproponowano metryki dla parametrów jakościowych: modyfikowalności, spójności danych i wydajności wraz...
-
Przetwarzanie strumieni multimedialnych z użyciem klastra obliczeniowego
PublikacjaZaprezentowano docelową funkcjonalność platformy KASKADA oraz sposób konstrukcji kolejnych warstw. Przedstwiono metodę opisu zadań oraz metodę implementacji zadań uzytkowych (framework), których głównym celem jest analiza strumieni multimedialnych dla identyfikacji charakterystycznych obiektów (np. twarzy) oraz niebezpiecznych zdarzeń 9np. bójka0. Zaprezentowano również strategie wykonania tych zadań na komputerze klastrowym w...
Rok 2008
-
Dobór usług WWW w środowisku SOA
PublikacjaPrzedstawiono nowy sposób doboru usług poprzez heurystyczną ocenęprzydatności ich atrybutów. Zaprezentowano algorytm doboru oraz siećneuronową jako sposób oceny wyboru pojedynczej usługi. Propozycjęzilustrowano na przykładzie usługi wysyłania wiadomości.
Rok 2002
-
Metodologia wytwarzania aplikacji WWW.
PublikacjaPrzedstawiono opis metodologii wytwarzania aplikacji WWW bazujących na technologii J2EE, zaprezentowano fazy wytwarzania oprogramowania, wykorzystanie analizy i projektowania obiektowego oraz wzorce projektowe, jak również dokonano porównania narzędzi wspomagających wytwarzanie i wdrożenie aplikacji WWW.
wyświetlono 4921 razy