Józef Judycki - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 107

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2014
  • Wpływ niszczącego oddziaływania wody i mrozu na trwałość zmęczeniową betonu asfaltowego
    Publikacja

    Artykuł przedstawia badania zmęczeniowe betonu asfaltowego poddanego niszczącemu oddziaływaniu wody i mrozu. Laboratoryjną symulację oddziaływania wody i mrozu oparto na oryginalnej i zmodyfikowanej procedurze normy AASHTO T283. Modyfikacja procedury polegała na wprowadzeniu zamiast 1 cyklu zamrażania i odmrażania 50 i 150 cykli. Badania zmęczeniowe betonu asfaltowego wykonano w aparacie NAT w schemacie pośredniego rozciągania....

  • Wpływ pojazdów przeciążonych na trwałość nawierzchni asfaltowych
    Publikacja

    Pojazdy przeciążone istotnie wpływają na trwałość konstrukcji nawierzchni. Jak wynika ze studiów literatury, zjawisko przeciążania pojazdów nasila się, gdy kontrola ruchu jest słaba. W pracy przedstawiono analizę danych z ważenia pojazdów w ruchu na polskich drogach oraz analizę wpływu ruchu pojazdów przeciążonych na trwałość nawierzchni asfaltowych. Z badań wynika, że średni udział pojazdów przeciążonych w ruchu wynosi 18,5% oraz...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wprowadzenie
    Publikacja

    Analityczne opracowanie wyjaśniające zasady weryfikacji i aktualizacji obliczeń zawartych w nowym katalogu typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych z 2013 roku dostosowanym do współczesnych technologii i materiałów, zwiększonego obciążenia dróg przez ruch drogowy, zmienionych sposobów wzmacniania podłoża, recyklingu materiałów drogowych, ujednoliconego nazewnictwa warstw konstrukcji nawierzchni oraz nowych metod...

Rok 2016
Rok 2017
  • Wpływ równości nawierzchni podatnej na ich trwałość
    Publikacja

    Nierówności nawierzchni powodują odchylenia nacisków osi pojazdów będących w ruchu od nacisku statycznego. Dynamiczne obciążenia pojazdów w większym stopniu wytężają konstrukcję nawierzchni drogowej. Rozkład obciążeń dynamicznych ma kształt rozkładu normalnego i jest opisywany poprzez obciążenie statyczne oraz wskaźniki dynamiczne DI lub DLC. Wraz z pogorszeniem równości i zwiększeniem prędkości średniej pojazdów rosną maksymalne...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2004
  • Wpływ skrępowania bocznego w pełzaniu dynamicznym na wyniki badań betonów asfaltowych.
    Publikacja

    W artykule przedsatwiono wpływ skrępownia bocznego w pełzaniu dynamicznym. Badania przeprowadzane bez skrępowania bocznego przeceniają rolę asfaltu w betonie asfaltowym natomiast niedoceniają wpływu rodzaju kruszywa. Badania ze skrępowaniem bocznym uwzględniają wpływ zarówno asfaltu jak i kruszywa. Dodatkowo, badania ze skrępowaniem, w lepszym stopniu modelują prace betonu asfaltowego w nawierzchni asfaltowej. W artykule ponadto...

Rok 2012

wyświetlono 1012 razy