Karol Niklas - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 47

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2008
  • Numerical calculations of behaviour of ship double-bottom structure during grounding
    Publikacja

    Ideą projektu CORET jest dodanie do obecnej konstrukcji dna podwójnego statku specjalnych powłok polimerowo-betonowych w celu zwiększenia odporności na rozszczelnienie podczas kolizji, czy wejścia na mieliznę. Aby poprawnie zaprojektować te bariery ochronne konieczne jest przeprowadzenie symulacji numerycznej. Tworzenie modelu numerycznego konstrukcji podczas kolizji jest bardzo złożone i wymaga wykonania symulacji pomocniczych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Obliczenia numeryczne konstrukcji dna jachtu podczas wejścia na mieliznę
    Publikacja

    Pozytywne zmiany w dostępie do żeglarstwa, które dokonały się w ostatnim dziesięcioleciu spowodowały wzrost liczby osób uprawiających ten sport. Przepisy, wg których projektowane są jachty nie stawiają żadnych wymagań wytrzymałości konstrukcji na wypadek kolizji jednostki z dnem. Z doświadczenia wiadomo, że wejście jachtu na piaszczystą mieliznę nie musi powodować uszkodzeń, jednak kolizja z podwodną skałą w szkierach szwedzkich...

  • Poli-optimization of selected variants of steel sandwich panels connections
    Publikacja

    - Rok 2008

    Panele kompozytowe odgrywają coraz większą role w różnorodnych zastosowaniach inżynierskich. Jednym z zagadnień kluczowych dla możliwości aplikacyjnych są połączenia między cienkościennymi formami w układzie wzdłużnym i poprzecznym. Praca prezentuje wyniki polioptymalizacji numerycznej wybranych połączeń stalowych paneli typu sandwich.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Search for optimum geometry of selected steel sandwich panel joints
    Publikacja

    Zastosowanie stalowych paneli typu sandwich w konstrukcjach okrętowych wymaga rozwiązania wielu problemów. Jednymi z trudniejszych zagadnień związanych z tymi nowymi strukturami są połączenia pomiędzy panelami oraz między panelami i konstrukcją innego typu. Artykuł przedstawia poszukiwanie optymalnej geometrii połączenia typu panel-panel w układzie wzdłużnym, przy użyciu parametrycznego modelu w programie ANSYS. Poszukiwano konfiguracji...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2007
  • Optymalizacja wybranych połączeń paneli sandwiczowych
    Publikacja

    Ogromne doświadczenie wynikające z działalności Towarzystw Klasyfikacyjnych, lepsze narzędzia obliczeniowe i rosnący poziom wiedzy okrętowej prowdzi do coraz doskonalszych rozwiązań wykorzystywanych w budowie nowych statków. Równolegle do udoskonalania klasycznej konstrukcji statku trwają prace nad wykorzystaniem w okrętownictwie nowych postaci konstrukcyjnych wykorzystywanych powszechnie w budowie jednostek z tworzyw sztucznych....

Rok 2006
  • Długodystansowy pojazd wodny napędzany energią słoneczną ''Solar-Energa''
    Publikacja

    Koło Studentów Techniki Okrętowej Politechniki Gdańskiej KORAB prowadzi prace nad jednostką pływającą napędzaną energią słoneczną. Pojazd ten ma spełnić wymogi regulaminowe i wystartować w regatach ''Frisian Nuon Solar Challenge 2006''. Regaty te składają się z sześciu etapów o łącznej długości 210km. Trasa wyścigu prowadzi w większości kanałami. Jedyną energią przeznaczoną do napędu jednostki podczas trwania wszystkich etapów...

Rok 2005
  • Szybki pojazd wodny napedzany siłą mięśni ludzkich
    Publikacja

    Na tle tak mocno technologicznego świata wciąż odżywają idee urządzeń czerpiących energię ze źródeł naturalnych: a to samoloty napędzane energią słoneczną, a to pojazdy kołowe napędzane siłą wiatru. Jednym z takich wyzwań jest konstrukcja szybkiego pojazdu wodnego napędzanego siłą mięśni załogi i udział w regatach takich pojazdów - International Waterbike Regatta (IWR) zwanych potocznie Waterbike.

wyświetlono 2942 razy