mgr inż. Michał Formela
Zatrudnienie
Obszary badawcze
Publikacje
Filtry
wszystkich: 4
Katalog Publikacji
Rok 2024
-
ANALYSIS OF UNCONTROLLED WEAR IN THE AREA OFA BELLEVILLE SPRING OF A FRICTION TORSIONAL VIBRATIONDAMPER IN A MOTOR VEHICLE CLUTCH
Publikacja -
ANALYSIS OF UNCONTROLLED WEAR IN THE AREA OFA BELLEVILLE SPRING OF A FRICTION TORSIONAL VIBRATIONDAMPER IN A MOTOR VEHICLE CLUTCH
PublikacjaThe article describes the problem of excessive tribological wear of a torsional vibration damper built into a single-disc friction clutch of a truck vehicle. In contrast to the controlled, design-based wear of damper’s friction rings, i.e., wear whose kinetics are known and predictable, uncontrolled wear at Belleville spring contact surfaces effects in a premature decrease in the damper’s friction torque and, consequently, loss...
Rok 2022
-
WPŁYW UŁOŻENIA I RODZAJU ZASTOSOWANYCH WŁÓKIEN WĘGLOWYCH NA WYTRZYMAŁOŚĆ KOMPOZYTU DLA MONOCOQUE’A BOLIDU FORMUŁY STUDENT
PublikacjaCelem niniejszej pracy jest przetestowanie jaki wpływ ma sposób ułożenia oraz rodzaj zastosowanych włókien węglowych na wytrzymałość elementu kompozytowego. Poprzez sprawdzenie czterech rodzajów próbek badawczych w dwóch oddzielnych testach stanie się możliwe stwierdzenie, który typ próbki charakteryzuje się największą wytrzymałością dla przyjętych założeń badawczych. Dzięki temu zbadany rodzaj kompozytu zostanie zastosowany w...
Rok 2020
-
Badanie wytrzymałości połączeń klejonych węglowych i aluminiowych elementów zawieszenia bolidu formuły student
PublikacjaPodczas projektowania innowacyjnego zawieszenia, które pozwoliłoby uzyskać przewagę nad konkurencyjnymi bolidami Formuły Student, postawiono warunek, aby jak najbardziej zmniejszyć masę elementów. Używane do tej pory rurki wykonane ze stali S235 o średnicy zewnętrznej 12 mm i grubości 2 mm oraz w miejscach bardziej obciążonych o średnicy zewnętrznej 14 mm i grubości 2 mm cechowały się znaczną masą. Ich głównym zadaniem jest połączenie...
wyświetlono 1234 razy