Analiza skali wykluczenia komunikacyjnego na obszarze Polski wraz z rekomendacjami zmian legislacyjnych w kontekście publicznego transportu zbiorowego.
Określenie skali wykluczenia komunikacyjnego oraz jego rozłożenia przestrzennego w Polsce umożliwi identyfikację obszarów, które najpilniej potrzebują interwencji w zakresie dostępności komunikacyjnej. Kompleksowa diagnoza tematyki wykluczenia komunikacyjnego powinna prowadzić do określenia propozycji rozwiązań mających na celu walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, zwłaszcza zmian legislacyjnych, rozumianych jako narzędzie do przeciwdziałania temu wykluczeniu.
Cele szczegółowe:
1. Zgromadzenie danych dotyczących zarówno transportu kolejowego, jak i połączeń autobusowych, przeprowadzone w skali całego kraju.
2. Przetworzenie, analiza i opracowanie uzyskanych informacji w założonej formie.
3. Opracowanie definicji wykluczenia komunikacyjnego, odpowiadającej celom wskazanym w zamówieniu.
4. Opracowanie propozycji rozwiązań mających na celu walkę z wykluczeniem komunikacyjnym.
5. Przygotowanie propozycji zmian w przepisach prawnych, w szczególności dotyczących ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, dedykowanych zadaniom przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
Zgromadzone w ramach projektu badawczego dane dotyczące skali wykluczenia komunikacyjnego w Polsce zostaną wykorzystane do ukierunkowania interwencji organów państwa. Działania administracji publicznej będą skuteczniej odpowiadać specyficznym potrzebom transportowym każdej społeczności lokalnej, które to potrzeby, aktualne i prognozowane, powinny zostać uwidocznione w ramach realizacji projektu badawczego.
Decyzje inwestycyjne w zakresie infrastruktury transportowej oraz tworzenia i przywracania połączeń autobusowych i kolejowych będą mogły być podejmowane między innymi z wykorzystaniem przeprowadzonej w ramach projektu badawczego diagnozy aktualnej sytuacji komunikacyjnej w poszczególnych regionach Polski oraz opracowanych prognoz popytu na usługi transportowe.
Katedra Inżynierii Drogowej i Transportowej WILiŚ prowadzi badania i prace studialne w zakresie rozwoju systemów transportu w województwach i miastach. Zespól Badawczy Katedry ma przygotowanie merytoryczne i zaplecze badawcze do prowadzenia tego typu projektów badawczych. Wyniki badań będą wykorzystane do przygotowania publikacji, realizacji prac doktorskich i habilitacyjnych oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych (prace dyplomowe, udział studentów w projekcie).
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- T-Included
- Program finansujący:
- GOSPOSTRATEG
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Porozumienie:
- z dnia 2021-10-01
- Okres realizacji:
- 2021-11-02 - 2025-04-30
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr inż. Krystian Birr
- Członkowie zespołu:
-
- wykonawca dr hab. inż. Kazimierz Jamroz
- wykonawca 1 mgr inż. Anna Gobis
- wykonawca 2 dr inż. arch. Romanika Okraszewska
- wykonawca dr inż. Krystian Birr
- wykonawca zadań dr inż. Lech Michalski
- Realizowany w:
- Katedra Inżynierii Transportowej
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu (Polska)
- Politechnika Warszawska, Wydział Transportu (Polska)
- Politechnika Śląska, Wydział Transportu (Polska)
- Wartość projektu:
- 4 097 958.08 PLN
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Brak weryfikacji
Publikacje powiązane z tym projektem
Filtry
wszystkich: 1
Katalog Projektów
Rok 2024
-
A Simplified SPWM Scheme for a Compact 3-Level Dual-Output Inverter
PublikacjaSinusoidal Pulse-width modulation, SPWM, is inverter-leg-based, logical-operation-based, and lesscomputational-intensive. In this brief, these simplifying features of SPWM are extended to the control of the 10-switch, 3-level inverter. The control strategy is based on the single triangular carrier SPWM perspective. Procedures and details of the sharing of four-common power switches by the 3 inverter legs are given. Classically,...
wyświetlono 925 razy