Analiza skali wykluczenia komunikacyjnego na obszarze Polski wraz z rekomendacjami zmian legislacyjnych w kontekście publicznego transportu zbiorowego. - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Analiza skali wykluczenia komunikacyjnego na obszarze Polski wraz z rekomendacjami zmian legislacyjnych w kontekście publicznego transportu zbiorowego.

Określenie skali wykluczenia komunikacyjnego oraz jego rozłożenia przestrzennego w Polsce umożliwi identyfikację obszarów, które najpilniej potrzebują interwencji w zakresie dostępności komunikacyjnej. Kompleksowa diagnoza tematyki wykluczenia komunikacyjnego powinna prowadzić do określenia propozycji rozwiązań mających na celu walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, zwłaszcza zmian legislacyjnych, rozumianych jako narzędzie do przeciwdziałania temu wykluczeniu. Cele szczegółowe: 1. Zgromadzenie danych dotyczących zarówno transportu kolejowego, jak i połączeń autobusowych, przeprowadzone w skali całego kraju. 2. Przetworzenie, analiza i opracowanie uzyskanych informacji w założonej formie. 3. Opracowanie definicji wykluczenia komunikacyjnego, odpowiadającej celom wskazanym w zamówieniu. 4. Opracowanie propozycji rozwiązań mających na celu walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. 5. Przygotowanie propozycji zmian w przepisach prawnych, w szczególności dotyczących ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, dedykowanych zadaniom przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu. Zgromadzone w ramach projektu badawczego dane dotyczące skali wykluczenia komunikacyjnego w Polsce zostaną wykorzystane do ukierunkowania interwencji organów państwa. Działania administracji publicznej będą skuteczniej odpowiadać specyficznym potrzebom transportowym każdej społeczności lokalnej, które to potrzeby, aktualne i prognozowane, powinny zostać uwidocznione w ramach realizacji projektu badawczego. Decyzje inwestycyjne w zakresie infrastruktury transportowej oraz tworzenia i przywracania połączeń autobusowych i kolejowych będą mogły być podejmowane między innymi z wykorzystaniem przeprowadzonej w ramach projektu badawczego diagnozy aktualnej sytuacji komunikacyjnej w poszczególnych regionach Polski oraz opracowanych prognoz popytu na usługi transportowe. Katedra Inżynierii Drogowej i Transportowej WILiŚ prowadzi badania i prace studialne w zakresie rozwoju systemów transportu w województwach i miastach. Zespól Badawczy Katedry ma przygotowanie merytoryczne i zaplecze badawcze do prowadzenia tego typu projektów badawczych. Wyniki badań będą wykorzystane do przygotowania publikacji, realizacji prac doktorskich i habilitacyjnych oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych (prace dyplomowe, udział studentów w projekcie).
Ilustracja publikacji Ilustracja publikacji

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
T-Included
Program finansujący:
GOSPOSTRATEG
Instytucja:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Porozumienie:
z dnia 2021-10-01
Okres realizacji:
2021-11-02 - 2025-04-30
Kierownik zespołu badawczego:
dr inż. Krystian Birr
Członkowie zespołu:
Realizowany w:
Katedra Inżynierii Transportowej
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu (Polska)
  • Politechnika Warszawska, Wydział Transportu (Polska)
  • Politechnika Śląska, Wydział Transportu (Polska)
Wartość projektu:
4 097 958.08 PLN
Typ zgłoszenia:
Krajowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Brak weryfikacji

Filtry

wszystkich: 1

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2024

wyświetlono 925 razy