Affect-awareness framework for intelligent tutoring systems - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Affect-awareness framework for intelligent tutoring systems

Abstrakt

The paper proposes a framework for construction of Intelligent Tutoring Systems (ITS), that take into consideration student emotional states and make affective interventions. The paper provides definitions of `affect-aware systems' and `affective interventions' and describes the concept of the affect-awareness framework. The proposed framework separates emotion recognition from its definition, processing and making decisions on interventions. The components of the proposed framework were described, including trustworthiness model and affect-aware control mechanisms, and a case study of the proposed framework implementation in GERDA Intelligent Tutoring System was also presented. Presented evidence allows to state, that affect-awareness framework allows to reduce the risk of unnecessary and disturbing application intervention and improves application adaptability and trustworthiness.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
Tytuł wydania:
6th International Conference on Human System Interactions (HSI) strony 540 - 547
Język:
angielski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Landowska A..: Affect-awareness framework for intelligent tutoring systems, W: 6th International Conference on Human System Interactions (HSI), 2013, IEEE,.
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 52 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi