Abstrakt
Jak wynika z analiz statystyk wypadki z udziałem pieszych stanowią około trzydziestu procent wszystkich wypadków w Polsce. Przyczyny wypadków są bardzo złożone i bardzo trudne do jednoznacznego określenia. Niejednokrotnie przyczyny występują po stronie użytkowników dróg, ale mogą być wynikiem błędów projektowych lub złego stanu pojazdów. W tym celu, bardzo ważne jest przeanalizowanie każdej płaszczyzny z systemu człowiek – pojazd – droga. W niniejszym artykule przedstawiono problematykę użytkowników dróg na przejściach dla pieszych. Poprzez wykonanie badań terenowych podjęto próbę wykonania analizy ich zachowań. W tym celu, w ramach badan pilotażowych wykonano pomiar zachowania użytkowników dróg na wybranych przejściach dla pieszych na terenie miasta Gdańska, dokonując zliczenia konfliktów oraz sytuacji niebezpiecznych pomiędzy pojazdami, a pieszymi. Dla potrzeb prowadzonych analiz, określono zależności pomiędzy natężeniem, a zachowaniem użytkowników dróg.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Logistyka
strony 2285 - 2293,
ISSN: 1231-5478 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Wachnicka J., Gumińska L., Wierzbicka J.: Analiza zachowań użytkowników dróg na przejściach dla pieszych na podstawie badań terenowych// Logistyka. -., nr. 3 (2014), s.2285-2293
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 111 razy