Abstrakt
The dependency of marine gas turbine on the ambient temperature leads to a decrease of the gas turbine power output in arid areas. Very often gas turbine power output demand is high and the power margins originally designed into the driver , has been exhausted. In such circumstances the inlet air fogging is an effective compensation of gas turbine power. In this paper an analysis of inlet air fogging applicability to marine gas turbine has been conducted. Different areas of ship’s voyage have been taken into account. The use of inlet air fogging in marine gas turbine must be evaluated on the basis of turbine characteristics, climate profile of ship’s voyage, and expectations of gas turbine power augmentation. The authors expect that the considerations provide useful guidance for users of marine gas turbines to decide the feasibility of installing an inlet air fogging system.
Cytowania
-
5
CrossRef
-
0
Web of Science
-
7
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/pomr-2019-0002
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 26,
strony 15 - 19,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Domachowski Z., Dzida M.: APPLICABILITY OF INLET AIR FOGGING TO MARINE GAS TURBINE// Polish Maritime Research. -Vol. 26, iss. 1(101) (2019), s.15-19
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/pomr-2019-0002
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 183 razy