Abstrakt
Hydrodynamiczne łożyska wzdłużne charakteryzują się znacznymi stratami tarcia, które przyczyniają się do wzrostu temperatury łożyska i obniżenia jego nośności. Obecnie olej smarujący jest zazwyczaj chłodzony w zewnętrznych układach chłodzenia. Po schłodzeniu olej jest dostarczany z powrotem do korpusu łożyska, z reguły do przestrzeni między klockami łożyska. Skuteczność dostarczania schłodzonego oleju w pobliże wlotu do szczeliny smarowej ma wpływ na temperaturę łożyska i jego obciążalność. W pracy przedstawiono wyniki badań doświadczalnych trzech systemów dostarczania oleju na właściwości małego łożyska szybkoobrotowego.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
-
otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
TRIBOLOGIA
strony 213 - 221,
ISSN: 0208-7774 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Rotta G., Wasilczuk M., Wodtke M.: Badania doświadczalne różnych sposobów smarowania wzdłużnych łożysk ślizgowych// TRIBOLOGIA. -., nr. nr 5 (2010), s.213-221
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 84 razy