BADANIA NAGNIATANYCH POŁĄCZEŃ WTŁACZANYCH NA WAŁACH OKRĘTOWYCH - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

BADANIA NAGNIATANYCH POŁĄCZEŃ WTŁACZANYCH NA WAŁACH OKRĘTOWYCH

Abstrakt

Przedstawiono przyczyny możliwości zwiększenia trwałości wałów okrętowych, wskutek podwyższenia wytrzymałości zmęczeniowej połączenia wtłaczanego śruba - wał śrubowy przez nagniatanie. Badania wykonano na próbkach o średnicy 25 mm na specjalnie w tym celu zbudowanej maszynie zmęczeniowej MZ 30 z wodnym systemem chłodzenia próbki. Próbki wykonano ze stali C35 a tuleje ze stopu Novoston. Tuleje te zostały wtłoczone na stożek, wytwarzając naciski powierzchniowe o takiej samej wartości jakie stosuje się w połączeniu śruby okrętowej ze stożkiem wału śrubowego. Nagniatanie próbek wykonano krążkami (o średnicy 60mm i promieniu profilu R=20 mm) za pomocą hydraulicznej głowicy trzy-krążkowej. W wyniku badań ustalono, że operacja nagniatania stożka próbki zwiększa trwałą wytrzymałość zmęczeniową o ok.30% w stosunku do operacji szlifowania.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Tytuł wydania:
Współczesne problemy w technologii obróbki przez nagniatanie. - Tom 4 strony 104 - 118
Język:
polski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Przybylski W.: BADANIA NAGNIATANYCH POŁĄCZEŃ WTŁACZANYCH NA WAŁACH OKRĘTOWYCH// Współczesne problemy w technologii obróbki przez nagniatanie. - Tom 4/ ed. Włodzimierz Przybylski Gdańsk: Katedra Technologii Maszyn i Automatyzacji Produkcji Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej, 2014, s.104-118
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 120 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi