Badania zależności między średnimi obciążeniami eksploatacyjnymi silników napędu głównego a nominalną mocą holowania statków towarowych
Abstrakt
W referacie zaprezentowano wyniki badań eksploatacyjnych obciążeń silników napędu głównego na 17. statkach towarowych. Jako dane wejściowe wykorzystano zapisy z dzienników maszynowych, na podstawie których wyznaczono parametry eksploatacyjnego rozkładu obciążeń silników głównych w stanie eksploatacji "pływanie swobodne". Uzyskane wyniki umożliwiły wyznaczenie liniowej zależności między średnim obciążeniem silników głównych a mocą holowania kadłubów badanych statków. Moc holowania wyznaczano analitycznie, przy wykorzystaniu metod Holtropa, Kellera i zmodyfikowanej metody Admiralicji, oraz na podstawie dostępnych wyników badań modelowych. Uzyskane zależności pozwalają na szybkie prognozowanie parametrów rozkładów eksploatacyjnych obciążeń silników głównych na statkach towarowych badanych typów. Zaproponowane modele jako dane wejściowe wykorzystują podstawowe dane konstrukcyjne statku, co umożliwia wykorzystanie ich już na wstępnych etapach projektowania siłowni okrętowych, podczas wyznaczania nominalnej mocy i dokonywania doboru silnika napędu głównego.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Combustion Engines
nr R. 46,
strony 368 - 376,
ISSN: 2300-9896 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Ziółkowski M., Balcerski A.: Badania zależności między średnimi obciążeniami eksploatacyjnymi silników napędu głównego a nominalną mocą holowania statków towarowych// Combustion Engines / Silniki Spalinowe. -Vol. R. 46., nr. nr SC1, Design, Operation & Powertrain (2007), s.368-376
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 98 razy