Abstrakt
Bearing capacity of the working platform for heavy tracks was analysed using Distinct Layout Optimization (DLO) method. The platform layer constructed from cohesionless soils is resting on weak cohesive subgrade. Different thickness of the platform, its effective angle of internal friction and undrained shear strength of the soft soil were taken into consideration. Kinematic method permits different failure mechanisms to be analyzed. Margin of safety for a given load and subsoil conditions was determined using two approaches: increasing the load or decreasing the shear strength up to failure. The results were compared with solution proposed in BRE recommendations.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/sgem-2015-0001
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Studia Geotechnica et Mechanica
nr 37,
strony 3 - 8,
ISSN: 0137-6365 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Bałachowski L., Białek K.: Bearing capacity of the working platform with kinematic method// Studia Geotechnica et Mechanica. -Vol. 37., nr. 1 (2015), s.3-8
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/sgem-2015-0001
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 142 razy