Abstrakt
There is increasing interest concerning daylighting in the building sector. However, such knowledge is difficult to penetrate the curricula of architects and designers as existing educational programmes often do not provide sufficient training on BPS. This also leads to superficial use of daylight simulations. This paper presents a proposal for a needs-based education package on daylighting design, that mixes modular eLearning and an intensive summer school, called NLITED. The NLITED model includes modules on daylight simulation whose implementation (in eLearning key) can trigger a constructive discussion and receive valuable feedback from the Nordic community of BPS specialists.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Giuliani F., Khanie, Sarey M., Sokół N., Gentile, N.: Discussing daylight simulations in a proposal for online daylighting education.// / : , 2020,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 125 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
TRAINING ON SUSTAINABLE DAYLIGHTING: THE NLITED PROJECT
- N. Sokół,
- F. Giuliani,
- M. Sarey Khanie
- + 2 autorów
NLITED - New Level of Integrated Techniques for Daylighting Education: Preliminary Data on the Use of an E-learning Platform
- F. Giuliani,
- N. Sokół,
- N. Gentile,
- + 3 autorów
A study about daylighting knowledge and education in Europe. Results from the first phase of the DAYKE project
- F. Giuliani,
- N. Sokół,
- V. R. Lo Verso
- + 5 autorów