Abstrakt
NLITED - New Level of Integrated Techniques for Daylighting Education is a European project bridging a daylight design education gap. The paper describes the framework of the project, which consists of a free online e-platform with 32 modules dedicated to daylight knowledge within the built environment used by almost 800 learners (students and professionals). Two 7-day summer schools support the e-platform. The e-content was created by more than 30 international tutors based on a series of workshops and online surveys to define the need for sustainable daylight training. The paper addresses a gap in the literature on daylight education by describing the functioning e-platform and its usage results.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2023
- Opis bibliograficzny:
- Sokół N., Giuliani F., Sarey Khanie M., Lo Verso V. R. M., Gentile, N.: TRAINING ON SUSTAINABLE DAYLIGHTING: THE NLITED PROJECT// / : , 2023,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.25039/x50.2023.pp025
- Źródła finansowania:
-
- Działalność statutowa/subwencja
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 4 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
NLITED - New Level of Integrated Techniques for Daylighting Education: Preliminary Data on the Use of an E-learning Platform
- F. Giuliani,
- N. Sokół,
- N. Gentile,
- + 3 autorów
Discussing daylight simulations in a proposal for online daylighting education.
- F. Giuliani,
- M. Khanie, Sarey,
- N. Sokół
- + 1 autorów
A study about daylighting knowledge and education in Europe. Results from the first phase of the DAYKE project
- F. Giuliani,
- N. Sokół,
- V. R. Lo Verso
- + 5 autorów
First Outcomes of an Investigation about Daylighting Knowledge and Education in Europe
- G. Federica,
- N. Sokół,
- V. Raquel
- + 3 autorów