Abstrakt
W artykule opisano konstrukcję przęseł mostu drogowego przez Wisłę w Kamieniu (woj. lubelskie). Wykonawca przewidział montaż konstrukcji przez nasunięcie podłużne ze wspornikiem o rekordowej długości 108 m. Niestety, w początkowej fazie montażu dźwigary uległy lokalnemu uszkodzeniu polegającemu na plastycznej utracie płaskiej postaci środników. W artykule przedstawiono alternatywny projekt nasuwania, który został z powodzeniem zrealizowany, oraz wnioski dotyczące przyczyn pierwotnych niepowodzeń i zrealizowanego projektu nasuwania.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- MOSTY ŁUKOWE - DZIEŁA KULTURY, PROJEKTWANIE, BUDOWA, UTZRYMANIE strony 507 - 515
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Żółtowski K., Binczyk M., Drawc M.: Drogowy most przez Wisłę w Kamieniu. Projekt i realizacja montażu przęseł// MOSTY ŁUKOWE - DZIEŁA KULTURY, PROJEKTWANIE, BUDOWA, UTZRYMANIE/ Wrocław: Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, 2015, s.507-515
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 150 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Most przez Regalicę w Szczecinie jako element trasy miejskiej
- J. Głomb,
- K. Furtak,
- Z. Skoplak
- + 2 autorów
2002