Equivalent temperature for design of asphalt pavements in Poland - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Equivalent temperature for design of asphalt pavements in Poland

Abstrakt

The paper presents application of equivalent temperature for design of asphalt pavements. The calculation methods of equivalent temperature: the Shell method, the French method, the methods that use the AASHTO and the Asphalt Institute fatigue criteria were presented. The results of calculations of equivalent temperature for Polish climatic conditions were presented and discussed. It was shown that different asphalt pavement design methods and utilization of Polish climatic data resulted in various calculated values of equivalent temperature that could be used in the design process.

Cytowania

  • 3

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 18 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
MATEC Web of Conferences nr 262, strony 1 - 6,
ISSN: 2261-236X
Język:
angielski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Pszczoła M.: Equivalent temperature for design of asphalt pavements in Poland// MATEC Web of Conferences -Vol. 262, (2019), s.1-6
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201926205010
Bibliografia: test
  1. M. Pszczola, J. Judycki, D. Rys, Transp. Res. Proc. 14, 738-747 (2016). otwiera się w nowej karcie
  2. M. Pszczoła, D. Ryś, P. Jaskuła, Roads and Bridges, 16, pp. 245-269, (2017) doi:
  3. T. Wang, L. Su, J. Zhai, INT J PAVEMENT ENG 15:5, pp. 402-408 (2014). otwiera się w nowej karcie
  4. French Design Manual for pavement structures. Guide technique. Laboratoire Central des Ponts et Chaussées (LCPC), Service d'Etudes Techniques des Routes et Autoroutes (SETRA) Centre de la Sécurité et des Techniques Routiéres, (1997) otwiera się w nowej karcie
  5. M.A. Miner, 'Cumulative damage in fatigue', J. Appl. Mech. 12, (1945), A159-A164.
  6. A.I.M. Claessen, J.M. Edwards, P. Sommer, P. Uge, Asphalt pavement design. The Shell Method. In: Proceedings of the 4th International Conference on the Structural Design of Asphalt Pavements, University of Michigan, Ann Arbor, USA, pp. 1-36, (1977)
  7. I. Fi, L. Pethö, Periodica Polytechnica Civil Engineering 52/2, pp. 91-96 (2008) otwiera się w nowej karcie
  8. J. Judycki, P. Jaskuła, M. Pszczoła, D. Ryś, M. Jaczewski, J. Alenowicz, B. Dołżycki, M. Stienss, Analizy i projektowanie konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych, (Eng. Analyses and design of flexible and semi-rigid pavements), Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, ISBN 978-83-206-1928-7, (2014) otwiera się w nowej karcie
  9. L. Pethö, Proceedings of the 25th ARRB Conference, Perth, Australia (2012) otwiera się w nowej karcie
  10. M.W. Witczak Proceedings of the 3rd International Conference on the Structural Design of Asphalt Pavements, pp. 550-567 (1972)
  11. A. Pięta Analysis of equivalent temperature for design of pavement structure", M.Sc. Thesis at Gdansk University of Technology, (2017) (in Polish)
  12. Guide for Mechanistic-Empirical Design of New and Rehabilitated Pavement Structures. Final Document. Appendix II-1. Calibration of Fatigue Cracking Models for Flexible Pavements., NCHRP, TRB, NRC, (2004) otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 134 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi