Abstrakt
W referacie omówiono problematykę estymacji położenia kątowego wirnika silnika IPMSM w aspekcie zastosowań trakcyjnych. Przedstawiono metody estymacji położenia kątowego wirnika silnika IPMSM umożliwiające stabilną pracę napędu w pełnym zakresie prędkości. Omówione algorytmy estymacji położenia opierają się na analizie wartości pochodnych prądów fazowych silnika związanych z modulacją napięć realizowaną przez falownik tranzystorowy. Zaproponowane algorytmy odtwarzania wielkości mechanicznych charakteryzują się nieskomplikowanymi zależnościami matematycznymi wykorzystującymi wartości pochodnych prądów fazowych silnika. Zaprezentowano wyniki eksperymentalne pracy estymatorów.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Pojazdy Szynowe
strony 62 - 67,
ISSN: 0138-0370 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Jarzębowicz L.: Estymacja położenia wirnika w bezczujnikowym napędzie trakcyjnym z silnikiem IPMSM// Pojazdy Szynowe. -., nr. nr 3 (2011), s.62-67
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 117 razy