From user satisfaction to customer loyalty: addressing economic values in user-centered design of on-line services - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

From user satisfaction to customer loyalty: addressing economic values in user-centered design of on-line services

Abstrakt

artykuł omawia czynniki ekonomiczne wpływające na satysfakcję użytkownika w usługach on-line, a zwłaszcza te, które wpłacają w dłuższej perspektywie na kształtowanie lojalności klienta w stosunku do dostawcy określonych usług on-line. Przeprowadzono oceny eksperckie oraz badania z udziałem użytkowników, które pozwoliły na wskazanie preferencji użytkowników odnośnie czynników ekonomicznych. wykazano, że czynnikiem krytycznych dla klientów usług on-line jest ''atrakcyjna cena'', następnie ''poczucie bezpieczeństwa'' oraz ''poczucie bycia dobrze poinformowanym''. w dalszej kolejności lojalność klienta w usługach on-line kształtują: ''odczucie wygody'' podczas korzystania z usługi, z rozbiciem na dwa aspekty: czasochłonność oraz obciążenie psychiczne. Interesującym ustaleniem z przeprowadzonych badań jest stwierdzenie, że klienci usług on-line wydają się niewrażliwi na oddziaływanie czynnika ''korzyści z bodźców marketingowych'' oferowanych przez dostawcę usług.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Tytuł wydania:
The good, the bad and the challenging : the user and the future of information and communication technologies. - conference proceedings, Copenhagen, 13-15 May, 2009 strony 807 - 815
Język:
angielski
Rok wydania:
2009
Opis bibliograficzny:
Sikorski M.: From user satisfaction to customer loyalty: addressing economic values in user-centered design of on-line services// The good, the bad and the challenging : the user and the future of information and communication technologies. - conference proceedings, Copenhagen, 13-15 May, 2009/ ed. eds. Sapio B., Haddon L., mante-Meijer E., Fortunati L., Turk T., Loos E. Koper, Slovenia: ABS-Center, Koper, Slovenia, 2009, s.807-815
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 66 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi