Abstrakt
W rozdziale zaprezentowano podstawowe aspekty usług medycznych. Opisano typowe cechy usług, które odniesiono do usług medycznych, a także wyznaczono specyficzne cechy dla tego rodzaju usług. Następnie podjęto próbę zdefiniowania pojęcia jakość w usługach medycznych w nawiązaniu do potrzeb pacjenta. W rozdziale przybliżono najważniejsze z obecnie stosowanych, mechanizmów zapewnienia jakości w usługach medycznych, którymi są: Certyfikacja zgodnie z rodziną norm ISO 9000, Akredytacja Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia oraz Standardy TQM. W niniejszym rozdziale dokonano również identyfikacji głównych generatorów zmian w doskonaleniu – istotnych czynników generujących zmiany ukierunkowane na doskonalenie usług medycznych. W oparciu o nią przeprowadzono analizę głównych czynników mających wpływ na zmiany zachodzące w usługach zdrowotnych w odniesieniu do cech, na które mogą wpływać. Zaprezentowano również przykładowe możliwe zmiany mające wpływ na cechy usług medycznych, odnoszące się do realizowanych procesów i stosowanych rozwiązań technologicznych w obszarze rejestracji.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- W : Wielowymiarowe aspekty doskonalenia podmiotów leczniczych strony 97 - 110
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Kostrzewa M., Łopatowska J.: Generatory zmian służące doskonaleniu usług medycznych// W : Wielowymiarowe aspekty doskonalenia podmiotów leczniczych/ ed. Małgorzata Wisniewska Grzegorz Zieliński Gdańsk: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, 2014, s.97-110
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 105 razy