Integration of brood units in game universe - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Integration of brood units in game universe

Abstrakt

An access to a great number of various services allows for decomposition of complex problems Developing a game universe usually involves creation of various units which can be encountered by a player. Those can be lonely or organized in broods animals and monsters wandering around the game world. In order to provide natural gaming experience those units should behave variously depending on the world situation. Those behaviours can depend on the stimuli from the environment, inner units' state (like fatigue and hunger) and the global state of the whole brood (number of week and strong units, number of young and old units). It seems natural to implement brood units using an agent paradigm in order to provide autonomous actions and interactions between units. This paper presents an idea of implementing brood behaviour based on simple actions fired depending on the stimuli from environment as well as relations inside the brood.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język:
angielski
Rok wydania:
2011
Opis bibliograficzny:
Wójcik M.: Integration of brood units in game universe// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.. -Vol. T. 1., nr. Nr 10 (2011), s.155-162
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 88 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi