Abstrakt
Koncepcja kluczowych kompetencji wywodzi się z nurtu zasobowego, który zakłada, iż o efektywności i konkurencyjności każdego podmiotu decydują odpowiednio dobrane zasoby i umiejętności ich optymalnego wykorzystania. Model biznesu to narzędzie do realizacji strategii organizacji, które wspomaga rozwój oraz zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie. Dysertacja wypełnia lukę, jaką było wskazanie na zależność pomiędzy kluczowymi kompetencjami przedsiębiorstwa, a możliwościami kreowania przy ich zastosowaniu nowych modeli biznesu. Główny obszar badań stanowiły zasoby niematerialne przedsiębiorstwa stanowiące źródła pochodzenia kluczowych kompetencji. Kolejny obszar badań to określenie struktury modelu biznesu oraz wskazanie wpływu kluczowych kompetencji na strukturę danego modelu. W badaniu zastosowano metodę gromadzenia danych w postaci wywiadu z perspektywy biograficznej w powiązaniu z obserwacją uczestnicząca badaczki oraz netnografię. Efektem badań było opracowanie zbioru dziewięciu kluczowych kompetencji organizacji oraz zestawu wskaźników finansowych i niefinansowych pozwalających ocenić funkcje kluczowych kompetencji, określono istotę modelu biznesu oraz wskazano oddziaływanie kluczowych kompetencji na jego strukturę. Praktycznym wkładem dysertacji są opracowane schematy, mogące stanowić wsparcie dla liderów przedsiębiorstw w ocenie prowadzonej działalności biznesowej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (Author(s))
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2024
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 121 razy