Abstrakt
The latest education revolution, the massive open online courses (MOOCs), is gaining momentum, accolades, and participation across industry and academia. These learning laboratory behemoths host and assess tens to hundreds of thousands of students in a single class, for free. Similar to their scope, MOOCs’ short- and long-term educational implications seem massive. Immediate MOOC educational outcomes vary widely from roaring successes to global jokes. To date however, few or no studies address MOOCs in hospitality and tourism. This article takes a small step toward addressing this gap, drawing on the Diffusion of Innovations theory to review educational technologies, open education, and MOOCs. The result is an overview and four complementary MOOC diffusion strategies and research areas.
Cytowania
-
1 1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (6)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Journal of Hospitality & Tourism Education
nr 26,
strony 39 - 43,
ISSN: 1096-3758 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Murphy J., Kalbaska N., Williams A., Ryan P., Cantoni L., Horton-Tognazzini L.: Massive Open Online Courses: strategies and research areas// Journal of Hospitality & Tourism Education -Vol. 26,iss. 1 (2014), s.39-43
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1080/10963758.2014.880618
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 66 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Massive Open Online Courses (MOOCs) in hospitality and tourism
- J. Murphy,
- N. Kalbaska,
- L. Cantoni
- + 3 autorów
Online Interactivity – Shift Towards E-textbook-based Medical Education
- A. Dutkiewicz,
- B. Kołodziejczak,
- P. Leszczyński
- + 4 autorów