Massive Open Online Courses: strategies and research areas - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Massive Open Online Courses: strategies and research areas

Abstrakt

The latest education revolution, the massive open online courses (MOOCs), is gaining momentum, accolades, and participation across industry and academia. These learning laboratory behemoths host and assess tens to hundreds of thousands of students in a single class, for free. Similar to their scope, MOOCs’ short- and long-term educational implications seem massive. Immediate MOOC educational outcomes vary widely from roaring successes to global jokes. To date however, few or no studies address MOOCs in hospitality and tourism. This article takes a small step toward addressing this gap, drawing on the Diffusion of Innovations theory to review educational technologies, open education, and MOOCs. The result is an overview and four complementary MOOC diffusion strategies and research areas.

Cytowania

  • 1 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Autorzy (6)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Journal of Hospitality & Tourism Education nr 26, strony 39 - 43,
ISSN: 1096-3758
Język:
angielski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Murphy J., Kalbaska N., Williams A., Ryan P., Cantoni L., Horton-Tognazzini L.: Massive Open Online Courses: strategies and research areas// Journal of Hospitality & Tourism Education -Vol. 26,iss. 1 (2014), s.39-43
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1080/10963758.2014.880618
Źródła finansowania:
  • COST_FREE
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 24 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi