Abstrakt
Artykuł omawia pewne czynniki, które wpłynęły na podjęcie decyzji o powrocie matematyki jako przedmiotu obowiązkowego na maturze oraz wskazuje na potrzeby zmian w systemie kształcenia z tego przedmiotu na uczelniach technicznych. Z pewnością można twierdzić, że matematyka jest nauką ścisłą opartą na dedukcji, czyli metodzie dochodzenia do wniosków z uwzględnieniem praw logiki w sposób absolutnie pewny. Dlatego jest to przedmiot szczególny i wymaga zarówno od ucznia czy studenta, jak i od nauczyciela czy wykładowcy, specjalnego zaangażowania. Nawet niewielkie braki w edukacji ucznia powodują spiętrzanie się problemów z opanowaniem materiału w kolejnych etapach nauki. Na poziomie szkolnym prowadzi się profesjonalne badania i analizy w tym zakresie. Tymczasem nie widać żadnych kompleksowych działań prowadzących do zmian dotyczących kształcenia w zakresie matematyki na poziomie wyższym. W przypadku wykształcenia na kierunkach ścisłych i technicznych jest to konieczne. Dodatkowo nie jest łatwo połączyć jakość nauczania z ekonomią – jest to problem wielu uczelni w Polsce.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Pismo PG
strony 41 - 43,
ISSN: 1429-4494 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2008
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 124 razy