Abstrakt
Szybki rozwój techniki i znaczący wzrost kosztów pracy wymusza na wykonawcach robót ograniczenie do niezbędnego minimum liczby robotników, i wto miejsce wprowadzenie nowoczesnych, bardzo wydajnych maszyn, które skracają czas wykonania naprawy. Druga zasadniczą przyczyną wprowadzenia nowoczesnych maszyn jest ograniczenie do niezbędnego minimum czasu zamknięcia torów, co zmniejsza utrudnienia w prowadzeniu ruchu pociągów, a ponadto naprawy mogą być prowadzone w przerwach między ruchem pociągów.W artykule przedstawiono najnowesze rodzaje maszyn stosowane w potokowej naprawie nawierzchni szynowej i recykilngu górnej warstwy podtorza.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Kędra Z.: Mechanizacja napraw głównych podtorza i nawierzchni szynowych// Zeszyty Naukowe Politechniki Gdańskiej. Budownictwo Lądowe.. -., nr. nr 61 (2007), s.177-184
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 125 razy