Abstrakt
Using mobile devices such as smartphones or iPads for various interactive applications is currently very common. In the case of complex applications, e.g. chess games, the capabilities of these devices are insufficient to run the application in real time. One of the solutions is to use cloud computing. However, there is an optimization problem of mobile device and cloud resources allocation. An iterative heuristic algorithm for application distribution is proposed. The algorithm minimizes the energy cost of application execution with constrained execution time.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 48 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Archives of Control Sciences
nr 27,
wydanie 2,
strony 293 - 307,
ISSN: 1230-2384 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Krawczyk H., Nykiel M.: Mobile devices and computing cloud resources allocation for interactive applications// Archives of Control Sciences. -Vol. 27., iss. 2 (2017), s.293-307
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/acsc-2017-0019
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 154 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Multi-criteria Differential Evolution for Optimization of Virtual Machine Resources in Smart City Cloud
- J. Balicki,
- H. Balicka,
- P. Dryja
- + 1 autorów
2020
Speaker Recognition Using Convolutional Neural Network with Minimal Training Data for Smart Home Solutions
- M. Wang,
- T. Sirlapu,
- A. Kwaśniewska
- + 3 autorów
2018
Network-assisted processing of advanced IoT applications: challenges and proof-of-concept application
- H. Mora,
- F. A. Pujol,
- T. Ramírez
- + 2 autorów
2024