Mobile devices and computing cloud resources allocation for interactive applications - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Mobile devices and computing cloud resources allocation for interactive applications

Abstrakt

Using mobile devices such as smartphones or iPads for various interactive applications is currently very common. In the case of complex applications, e.g. chess games, the capabilities of these devices are insufficient to run the application in real time. One of the solutions is to use cloud computing. However, there is an optimization problem of mobile device and cloud resources allocation. An iterative heuristic algorithm for application distribution is proposed. The algorithm minimizes the energy cost of application execution with constrained execution time.

Cytowania

  • 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 27 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Archives of Control Sciences nr 27, wydanie 2, strony 293 - 307,
ISSN: 1230-2384
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Krawczyk H., Nykiel M.: Mobile devices and computing cloud resources allocation for interactive applications// Archives of Control Sciences. -Vol. 27., iss. 2 (2017), s.293-307
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/acsc-2017-0019
Bibliografia: test
  1. H. BAUER, Y. GOH, S. SCHLINK and C. THOMAS: The supercomputer in your pocket. McKinsey on Semiconductors, (Autumn), (2012), 14-27, otwiera się w nowej karcie
  2. Chessgames Services LLC: Chess Statistics. http://www.chessgames.com/chessstats.html, 2016. otwiera się w nowej karcie
  3. B. CHUN, S. IHM, P. MANIATIS, M. NAIK and A. PATTI: Clonecloud: elastic execution between mobile device and cloud. Proc. of the 6th Conf. on Computer Systems, (2001), 301-314. otwiera się w nowej karcie
  4. Cisco, Cisco Visual Networking Index: Global Mobile Data Traffic Forecast Up- date, 2013-2018. 2014. otwiera się w nowej karcie
  5. E. CUERVO. A. BALASUBRAMANIAN, D. CHO, A. WOLMAN, S. SAROIU, R. CHANDRA and P. BAHL: MAUI: making smartphones last longer with code of- fload. Proc. of the 8th Int. Conf. on Mobile Systems, Applications, and Services, (2010), 49-62. otwiera się w nowej karcie
  6. E. CZAPLICKI: Elm: Concurrent FRP for Functional GUIs. Senior thesis, Harvard University, 2012. otwiera się w nowej karcie
  7. O. ETZION and P. NIBLETT: Event Processing in Action. Manning Publications Co., 2010. otwiera się w nowej karcie
  8. J.X. HAO and J.B. ORLIN: A faster algorithm for finding the minimum cut in a directed graph. J. of Algorithms, 17(3), (1994), 424-446. otwiera się w nowej karcie
  9. R. KEMP, N. PALMER, T. KIELMANN and H. BAL: Cuckoo: a computation of- floading framework for smartphones. Mobile Computing, Applications, and Ser- vices. Springer, 2010, 59-79. otwiera się w nowej karcie
  10. R.E. KORF and D.M. CHICKERING: Best-first minimax search. Artificial Intelli- gence, 84(1), (1996), 299-337. otwiera się w nowej karcie
  11. S. KOSTA, A. AUCINAS, P. HUI, R. MORTIER and X. ZHANG: Unleashing the power of mobile cloud computing using thinkair. arXiv:1105.3232 [cs.DC], (2011). otwiera się w nowej karcie
  12. H. KRAWCZYK, M. NYKIEL and J. PROFICZ: Mobile offloading framework: So- lution for optimizing mobile applications using cloud computing. Computer Net- works, Springer International Publishing, (2015), 293-305. otwiera się w nowej karcie
  13. J. LIBERTY, P. BETTS and S. TURALSKI: Programming Reactive Extensions and LINQ. Springer, 2011. otwiera się w nowej karcie
  14. R.K. MA, K.T. LAM and C. WANG: eXCloud: Transparent runtime support for scaling mobile applications in cloud. Int. Conf. on Cloud and Service Computing, (2011), 103-110. otwiera się w nowej karcie
  15. V.MARCH, Y. GU, E. LEONARDI, G. GOH, M. KIRCHBERG and B.S. LEE: µcloud: towards a new paradigm of rich mobile applications. Procedia Computer Science, 5 (2011), 618-624. otwiera się w nowej karcie
  16. Microsoft Open Technologies: The Reactive Extensions for JavaScript. https://github.com/Reactive-Extensions/RxJS, 2016. otwiera się w nowej karcie
  17. H. NILSSON, A. COURTNEY and J. PETERSON: Functional reactive program- ming, continued. Proc. of the 2002 ACM SIGPLAN Workshop on Haskell, (2002), 51-64. otwiera się w nowej karcie
  18. M. OTHMAN, S.A. MADANI and S.U. KHAN: A survey of mobile cloud comput- ing application models. IEEE Communications Surveys & Tutorials, 16(1), (2014), 393-413.
  19. A. PATHAK, C. HU, M. ZHANG, P. BAHL and Y. WANG: Enabling automatic offloading of resource-intensive smartphone applications. Purdue University, Elec- trical and Computer Engineering Technical Report, 2011. otwiera się w nowej karcie
  20. M. SATYANARAYANAN: Mobile computing: the next decade. Proc. of the 1st ACM Workshop on Mobile Cloud Computing & Services: Social Networks and Beyond, (2010). otwiera się w nowej karcie
  21. M. SATYANARAYANAN, P. BAHL, R. CACERES and N. DAVIES: The case for vm-based cloudlets in mobile computing. IEEE Pervasive Computing, 8(4), (2009), 14-23. otwiera się w nowej karcie
  22. C. SHANNON: Programming a computer for playing chess. The London, Edin- burgh, and Dublin Philosophical Magazine and J. of Science, 41(314), (1950), 256-275. otwiera się w nowej karcie
  23. A. STALTZ: Cycle.js -a Functional and Reactive JavaScript Framework for Cleaner Code. http://cycle.js.org/, 2016.
  24. X. ZHANG, A. KUNJITHAPATHAM, S. JEONG and S. GIBBS: Towards an elastic application model for augmenting the computing capabilities of mobile devices with cloud computing. Mobile Networks and Applications, 16(3), (2011), 270-284. otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 105 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi