Model hybrydowy układu wielowirnikowego z przekładnią - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Model hybrydowy układu wielowirnikowego z przekładnią

Abstrakt

W pracy przedstawiono metodę redukcji modelu układu wielowirnikowego z przekładnią, w którym uwzględniono zmienną prędkość kątową wirników, oddziaływania żyroskopowe, nieproporcjonalne tłumienie oraz nieliniowość podatności zazębienia. Zaproponowano hybrydową metodę modelowania, w której zastosowano: dekompozycję modalną oraz dyskretyzację przestrzenną. Zredukowany model modalny zbudowano dla części rozważanego układu, w której nie uwzględniono zjawisk utrudniających lub uniemożliwiających budowę modelu modalnego. Zjawiska te opisano stosując dyskretyzację przestrzenną. Takie podejście umożliwiło uzyskanie odpowiednio dokładnego modelu niskiego rzędu uwzględniającego sprzężone drgania giętno-skrętne. Otrzymany model hybrydowy porównano z modelem referencyjnym wysokiego rzędu otrzymanym metodą elementów skończonych. Wyniki symulacji potwierdzają skuteczność zastosowanej metody.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Tytuł wydania:
ELBLĄSKIE PRZEKŁADNIE ZĘBATE. - Teoria i praktyka strony 33 - 47
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Orlikowski C., Hein R.: Model hybrydowy układu wielowirnikowego z przekładnią// ELBLĄSKIE PRZEKŁADNIE ZĘBATE. - Teoria i praktyka/ ed. Rybczyńska Tamara, Łabanowski Jerzy Elbląg,Polska: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu, 2013, s.33-47
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 120 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi