Model Pozyskiwania i Przetwarzania Wiedzy w Zarządzaniu Organizacją Uczącą się - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Model Pozyskiwania i Przetwarzania Wiedzy w Zarządzaniu Organizacją Uczącą się

Abstrakt

W pracy podjęto tematykę rozwoju organizacji uczących się. Jako, że teoria organizacji uczącej nie daje mierników ani narzędzi do badania jej rozwoju autor podejmuje badania w tym zakresie w oparciu o znajomość organizacji informatycznych i istniejących w branży IT formalnych standardów oceny organizacji. Proponuje adaptację istniejących standardów oceny dojrzałości organizacji IT dla potrzeb pomiaru rozwoju organizacji uczących. Głównym celem pracy jest opracowanie modelu pozyskiwania i przetwarzania wiedzy dla potrzeb rozwoju organizacji uczących się. Jego realizacja opiera się na idei adaptacji modelu oceny dojrzałości COBIT jako miary rozwoju organizacji uczącej się. Celem szczegółowym jest opracowanie metod pozyskiwania wiedzy od ekspertów w organizacjach uczących się oraz opracowanie metod przetwarzania wiedzy niedoskonałej.W pracy opisano etapy jego budowy modelu oraz sposób weryfikacji poprzez szereg eksperymentów. Wykazano, że model pozwala na uporządkowane i sformalizowane pozyskiwanie i przetwarzanie wiedzy o wewnętrznych procesach organizacji, co prowadzi do kontrolowanego i ciągłego jej rozwoju.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
Typ:
praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
Język:
polski
Rok wydania:
2011
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 123 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi