Abstrakt
W pracy podjęto tematykę rozwoju organizacji uczących się. Jako, że teoria organizacji uczącej nie daje mierników ani narzędzi do badania jej rozwoju autor podejmuje badania w tym zakresie w oparciu o znajomość organizacji informatycznych i istniejących w branży IT formalnych standardów oceny organizacji. Proponuje adaptację istniejących standardów oceny dojrzałości organizacji IT dla potrzeb pomiaru rozwoju organizacji uczących. Głównym celem pracy jest opracowanie modelu pozyskiwania i przetwarzania wiedzy dla potrzeb rozwoju organizacji uczących się. Jego realizacja opiera się na idei adaptacji modelu oceny dojrzałości COBIT jako miary rozwoju organizacji uczącej się. Celem szczegółowym jest opracowanie metod pozyskiwania wiedzy od ekspertów w organizacjach uczących się oraz opracowanie metod przetwarzania wiedzy niedoskonałej.W pracy opisano etapy jego budowy modelu oraz sposób weryfikacji poprzez szereg eksperymentów. Wykazano, że model pozwala na uporządkowane i sformalizowane pozyskiwanie i przetwarzanie wiedzy o wewnętrznych procesach organizacji, co prowadzi do kontrolowanego i ciągłego jej rozwoju.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 123 razy