Abstrakt
W artykule przedstawiono metodę projektowania układu geometrycznego toru kolejowego opartą na zastosowaniu sześciennych krzywych C-Bezier do opisu krzywizny. Punkty kontrolne krzywej Bezier wyznaczane są w procesie optymalizacji za pomocą algorytmu roju cząstek (Particle Swarm Optimization). Jako kryterium optymalizacji przyjęto minimalizację oddziaływań dynamicznych występujących w układzie tor-pojazd przy spełnieniu warunków geometrycznych wynikających z założeń projektowych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT
nr 98,
strony 509 - 519,
ISSN: 1230-9265 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Palikowska K.: Modelowanie krzywizny układu geometrycznego toru z wykorzystaniem algorytmu PSO// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -Vol. 98., (2013), s.509-519
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 112 razy