Multi-source-supplied parallel hybrid propulsion of the inland passenger ship STA.H. Research work on energy efficiency of a hybrid propulsion system operating in the electric motor drive mode
Abstrakt
In the Faculty of Ocean Engineering and Ship Technology, Gdansk University of Technology, design has recently been developed of a small inland ship with hybrid propulsion and supply system. The ship will be propelled by a specially designed so called parallel hybrid propulsion system. The work was aimed at carrying out the energy efficiency analysis of a hybrid propulsion system operating in the electric motor drive mode and at performing the noise pollution measurements. The performed investigations have shown that a significant impact on the efficiency and on the acoustic emission has the type of belt transmission applied.
Cytowania
-
1 1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 4
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/pomr-2013-0031
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 20,
strony 20 - 27,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Litwin W., Leśniewski W., Kowalski J.: Multi-source-supplied parallel hybrid propulsion of the inland passenger ship STA.H. Research work on energy efficiency of a hybrid propulsion system operating in the electric motor drive mode// Polish Maritime Research. -Vol. 20, iss. 3(79) (2013), s.20-27
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/pomr-2013-0031
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 201 razy