Abstrakt
W artykule przedstawiono porównanie technik sztucznej inteligencji w aspekcie rozpoznawania statycznych i dynamicznych gestów rąk. Jako urządzenie wejściowe posłużyła bezprzewodowa elektroniczna rękawica e-Glove. Gesty rozpoznawane są w procesie analizy wartości sygnałów pochodzących z magnetometru i akcelerometrów trójosiowych. W referacie przedstawiono porównanie skuteczności wybranych technik zastosowanych w rozpoznawaniu gestów rąk, opracowanych na podstawie analizy literatury przedmiotu. We wnioskach przedstawiono plany integracji systemu z dualnym systemem rozpoznawania gestów opartych o kamerę Microsoft Kinect.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Wytwarzanie Gier Komputerowych : Materiały konferencyjne Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych, Gdańsk, 31 sierpinia - 2 września 2012. - T. 2 strony 115 - 132
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Blokus P., Brzeski A., Dziubich K., Dziubich T.: Ocena skuteczności wybranych metod klasyfikacji statycznych i dynamicznych gestów rąk// Wytwarzanie Gier Komputerowych : Materiały konferencyjne Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych, Gdańsk, 31 sierpinia - 2 września 2012. - T. 2/ ed. red. T. Boiński, J. Lebiedź, M. Wójcik. Gdańsk: , 2012, s.115-132
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 123 razy