Abstrakt
In agile software development, where great emphasis is put on effective informal communication, success depends heavily on human and social factors. However, Scrum does not specify any techniques that aid the human side of software development. In this paper we investigate the use of 6 collaborative games for the Sprint Retrospective. Each game was implemented twice in a Scrum team in Intel Technology Poland. The received feedback indicates that our approach improved developers' communication and made them more willing to attend the meetings.
Cytowania
-
5
CrossRef
-
0
Web of Science
-
9
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 157 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15439/2019F284
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Annals of Computer Science and Information Systems
nr 18,
strony 871 - 874,
ISSN: 2300-5963 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Wawryk M., Ng Y. Y.: Playing the Sprint Retrospective// Annals of Computer Science and Information Systems -Vol. 18, (2019), s.871-874
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15439/2019f284
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 154 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Adopting Collaborative Games into Agile Software Development
- M. Zakrzewski,
- D. Kotecka,
- Y. Y. Ng
- + 1 autorów
2018