Playing the Sprint Retrospective - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Playing the Sprint Retrospective

Abstrakt

In agile software development, where great emphasis is put on effective informal communication, success depends heavily on human and social factors. However, Scrum does not specify any techniques that aid the human side of software development. In this paper we investigate the use of 6 collaborative games for the Sprint Retrospective. Each game was implemented twice in a Scrum team in Intel Technology Poland. The received feedback indicates that our approach improved developers' communication and made them more willing to attend the meetings.

Cytowania

  • 3

    CrossRef

  • 2

    Web of Science

  • 5

    Scopus

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Annals of Computer Science and Information Systems nr 18, strony 871 - 874,
ISSN: 2300-5963
Język:
angielski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Wawryk M., Ng Y. Y.: Playing the Sprint Retrospective// Annals of Computer Science and Information Systems -Vol. 18, (2019), s.871-874
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15439/2019f284
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 64 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi