Abstrakt
Omówiono procedury badania akustycznych charakterystyk kierunkowych silników, wibracyjnej i akustycznej analizy modalnej tarczy oraz analizy eksploatacyjnych form odkształceń. Sformułowano sposób identyfikacji częstotliwości składowych dominujących oraz zasady klasyfikacji wibracyjnych form odkształceń. Określono postaci drgań własnych oraz ich związek z rozkładem ciśnienia akustycznego na tarczą. Przedstawiono wyniki analizy eksploatacyjnych form odkształceń tarczy i kadłuba dla biegu jałowego silnika. Scharakteryzowano ilościowe i jakościowe powiązania eksploatacyjnych odkształceń tarcz z odkształceniami kadłuba.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Measurement Automation Monitoring
nr 53,
strony 35 - 40,
ISSN: 2450-2855 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Karkosiński D.: Pomiarowa analiza właściwości wibroakustycznych tarcz łozyskowych silników elektrycznych// Pomiary Automatyka Kontrola. -Vol. 53., nr. nr 4 (2007), s.35-40
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 79 razy