Abstrakt
Conventional road materials used for producing wearing courses of roads are based on mineral aggregate and bituminous or Portland cement binders. The road materials must be optimized for different properties, including skid resistance, durability, rolling resistance and tire/road noise. Unfortunately, it seems that within classic technologies it is very difficult to achieve further reduction of tire/road noise. Innovative porous material PERS that contains considerable amount of crumb rubber seems to have great potential of traffic noise reduction. The paper presents brief history of PERS development, its present stage and unexpected properties, for example, spill fuel fires retardation.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Ejsmont J., Świeczko-Żurek B.: Poroelastic Material for Urban Roads Wearing Courses// / : , 2019,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4028/www.scientific.net/kem.834.98
- Źródła finansowania:
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 105 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Final report on noise and rolling resistance
- J. Ejsmont,
- P. Mioduszewski,
- G. Ronowski
- + 2 autorów