TIRE/ROAD NOISE AND TIRE ROLLING RESISTANCE ON PROTOTYPE PERS SURFACE - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

TIRE/ROAD NOISE AND TIRE ROLLING RESISTANCE ON PROTOTYPE PERS SURFACE

Abstrakt

Poroelastic road surfaces are characterized by low noise of tires running on them.Road pavements of this type are promising solution to problems related to traffic noise in cities and on rural roads. Some technical problems still have to be solved, in particular regarding durability and skid resistance on wet surface. Ongoing and planned works are to contribute to create a quiet, durable and safe road surface, which will become an alternative to acoustic screens and vehicle speed reduction as an efficient noise reduction measure. The paper presents the results of laboratory and road tests of tire/road noise and rolling resistance on the prototype poroelastic surface (PERS) compared to the surfaces selected as a reference.

Cytowania

  • 2

    CrossRef

  • 3

    Web of Science

  • 4

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 25 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
publikacja w in. zagranicznym czasopiśmie naukowym (tylko język obcy)
Opublikowano w:
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering nr 421, strony 1 - 10,
ISSN: 1757-8981
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Taryma S., Woźniak R., Ejsmont J., Mioduszewski P., Ronowski G.. TIRE/ROAD NOISE AND TIRE ROLLING RESISTANCE ON PROTOTYPE PERS SURFACE. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 2018, Vol. 421 , , s.1-10
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1088/1757-899x/421/2/022035
Bibliografia: test
  1. Świeczko-Żurek B., Ejsmont J., Motrycz G., Stryjek P., Risks related to car fire on innovative Poroelastic Road Surfaces-PERS, FIRE AND MATERIALS, 39 (2015), p 95-108. otwiera się w nowej karcie
  2. Bendtsen H., Andersen B., Kalman B., Cesbron J., The first poroelastic test section in PERSUADE, Internoise 2013, Innsbruck, Austria
  3. Ejsmont J., Swieczko-Zurek B., Taryma S., PERS -QUIET ROAD SURFACE FOR URBAN AREAS, ICSV20, Bangkok, Thailand, July 7-11, 2013.
  4. Ejsmont J., Mioduszewski P., Ronowski P., Taryma S., Świeczko-Żurek B., Final report on noise and rolling resistance, PERSUADE-TUG-D63-V02-WP6-150707 Technical University of Gdansk, Gdańsk 2016.
  5. Kropiwnicki J., Kneba Z., Ziółkowski M., Test for assessing the energy efficiency of vehicles with internal combustion engines. International Journal of Automotive Technology, Vol. 14, No. 3 (2013), pp. 479-487. otwiera się w nowej karcie
  6. Sandberg U., Ejsmont J., Tyre/Road Noise-Reference Book. Informex: Sweden, 2002
Źródła finansowania:
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 68 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi