Abstrakt
Ogólnoświatowa sieci Internet oraz mechanizmy umożliwiające jej funkcjonowanie, od początku swojego istnienia zostały zaprojektowane z myślą o gromadzeniu, przechowywaniu, udostępnianiu i wymianie informacji, doświadczeń i wiedzy. Nic więc dziwnego, iż bardzo szybko znalazły zastosowanie nie tylko jako narzędzie wspierające badania naukowe, lecz także jako środowisko pozwalające efektywnie realizować zróżnicowane zadania dydaktyczne. W pracy przedstawiamy analizę dostępnych obecnie możliwości realizacji zadań dydaktycznych z użyciem systemów wykorzystujących łączność sieciową oferowaną przez sieci IP, w tym ogólnoświatową sieć Internet. Wskazujemy na potencjalne trudności w realizacji tego rodzaju rozwiązań. Jako przykład przestawiamy autorski system testowania wiedzy, wykorzystujący oryginalną warstwę abstrakcji łączności sieciowej oraz architekturę rozproszoną.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Internet 2008 strony 221 - 242
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Gierłowski K., Nowicki K.: Środowisko sieci IP jako platforma edukacyjna// Internet 2008/ ed. eds. D. J. Bem, A. Kasprzak, M. Szymanowski, T. Więckowski. Wrocław: Oficyna wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2009, s.221-242
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 117 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Realizacja usługi Fax w sieci z technologią IP
- S. Kaczmarek,
- M. Romaniuk,
- M. Lipski
- + 1 autorów