Abstrakt
W artykule przedstawiono strategię sterowania silnikiem indukcyjnym dla dużych prędkości w zakresie osłabiania pola. Nowe zależności dla ograniczenia napięcia wyjściowego falownika oraz maksymalnego prądu stojana zostały wyprowadzone w oparciu o model multiskalarny silnika indukcyjnego. Największą korzyścią płynąca z zastosowania w układzie regulacji modelu multiskalarnego jest pełne odsprzężenie toru sterowania prędkością i toru sterowania strumieniem. Układ pozwala na określenie maksymalnego momentu wyjściowego w układzie napędowym dla zakresu osłabiania pola. Zaproponowany został bezczujnikowy układ regulacji w oparciu o obserwator prędkości.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Prace Czwartej Konferencji PES-4. Postępy w Elektrotechnice Stosowanej. Kościelisko, 23-27 czerwca 2003 strony 167 - 174
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Krzemiński Z., Adamowicz M.: Sterowanie silnikiem indukcyjnym w zakresie osłabiania pola z zastosowaniem modelu multiskalarnego// Prace Czwartej Konferencji PES-4. Postępy w Elektrotechnice Stosowanej. Kościelisko, 23-27 czerwca 2003/ Warszawa: P. Warsz., 2003, s.167-174
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 105 razy