The linkage between knowledge risk management and organizational performance - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The linkage between knowledge risk management and organizational performance

Abstrakt

The purpose of this study is to examine the effect of knowledge risk management (KRM) on organizational performance, with measures considered as “softer” measures of performance, i.e. innovativeness, responsiveness, sustainability, and agility. Data were collected using an online questionnaire sent to private and public orga- nizations located all over the world. The analysis and hypotheses testing were performed using structural equation modeling. The results showed that KRM positively affects organizational success, sustainability, growth, innovativeness, and agility, however, KRM does not show any positive effect on the responsiveness of organizations. The results can help managers and owners to a better understanding of the linkage between KRM and organizational performance. They could use the results to design their KRM practices accordingly. To the authors' best knowledge, this paper is the first empirical study that has investigated the relationship between KRM and organizational performance with a broad organization sample.

Cytowania

  • 7 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Autorzy (3)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 753 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Opublikowano w:
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH nr 105, strony 1 - 10,
ISSN: 0148-2963
Język:
angielski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Durst S., Hinteregger C., Zięba M.: The linkage between knowledge risk management and organizational performance// JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. -Vol. 105, (2019), s.1-10
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.jbusres.2019.08.002
Bibliografia: test
  1. Varvakis (Eds.), Competitive Strategies for Small and Medium Enterprises (pp. 195- 209). Cham: Springer. otwiera się w nowej karcie
  2. Durst, S., & Wilhelm, S. (2013). Do you know your knowledge at risk? Measuring Business Exellence, 17, 28-39. https://doi.org/10.1108/MBE-08-2012-0042. otwiera się w nowej karcie
  3. Durst, S., & Wilhelm, S. (2011). Knowledge management in practice: insights into a medium-sized enterprise's exposure to knowledge loss. Prometheus, 29, 23-38. otwiera się w nowej karcie
  4. https://doi.org/10.1080/08109028.2011.565693. otwiera się w nowej karcie
  5. Durst, S., & Zieba, M. (2017). Knowledge risks -Towards a taxonomy. International Journal of Business Environment, 9, 51-63. https://doi.org/10.1504/IJBE.2017.084705. otwiera się w nowej karcie
  6. Durst, S., Bruns, G., & Henschel, T. (2016). The Management of Knowledge Risks: What do We Really Know? International Journal of Knowledge and Systems Science, 7, 19-29. https://10.4018/IJKSS.2016070102. otwiera się w nowej karcie
  7. Edvardsson, I.R, & Durst, S. (2013). The Benefits of Knowledge Management in Small and Medium-sized Enterprises. Procedia -Social Behavioral Sciences, 81, 351-354. otwiera się w nowej karcie
  8. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.441. otwiera się w nowej karcie
  9. Ferenhof, H.A., Durst, S., & Selig, P. (2015). Knowledge Waste in Organizations: a Review of Previous Studies. Brazilian Journal of Operations & Production Management, 12, 160-178. https://doi.org/10.14488/BJOPM.2015.v12.n1.a15. otwiera się w nowej karcie
  10. Flamholtz, E.G., & Aksehirli, Z. (2000). Organizational Success and Failure : An Empirical Test of a Holistic Model. European Management Journal, 18, 488-498. otwiera się w nowej karcie
  11. https://doi.org/10.1016/S0263-2373(00)00038-4. otwiera się w nowej karcie
  12. Frigo, M. (2006). Knowledge retention: A guide for utilities. Journal American Water Works https://doi.org/10.1007/s11187-012-9460-x. otwiera się w nowej karcie
  13. Lee, R.P., Chen, Q., & Lu, X. (2009). In search of platforms to increase market responsiveness: Evidence from foreign subsidiaries. Journal of International Marketing, 17, 59-73. https://doi.org/10.1509/jimk.17.2.59. otwiera się w nowej karcie
  14. Lee, S., Suh, E., & Lee, M. (2014). Measuring the risk of knowledge drain in communities of practice. Journal of Knowledge Management, 18, 382-395. otwiera się w nowej karcie
  15. https://doi.org/10.1108/JKM-07-2013-0263. otwiera się w nowej karcie
  16. Lin, R., Che, R., & Ting, C. (2012). Turning knowledge management into innovation in the high-tech industry. Industrial Management & Data Systems, 112, 42-63. otwiera się w nowej karcie
  17. https://doi.org/10.1108/02635571211193635. otwiera się w nowej karcie
  18. López-Nicolás, C., & Meroño-Cerdán, Á.L. (2011). Strategic knowledge management, innovation and performance. International Journal of Information Management, 31, 502-509. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2011.02.003. otwiera się w nowej karcie
  19. Lopes, J.-P. (2004). Managing intangible asset risks: reputation and strategic redeployment planning. Risk Management, 6, 35-50.
  20. Lopes, C.M., Scavarda, A., Hofmeister, L.F., Thomé, A.M.T., & Vaccaro, G.L.R. (2017). An analysis of the interplay between organizational sustainability, knowledge management, and open innovation. Journal of Cleaner Production, 142, 476-488. otwiera się w nowej karcie
  21. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2016.10.083. otwiera się w nowej karcie
  22. Love, J. H, Roper, S., & Vahter, P. (2014). Learning from openness: The dynamics of breadth in external innovation linkages. Strategic Management Journal, 35, 1703-1716. https://doi.org/10.1002/smj.2170. otwiera się w nowej karcie
  23. Luk, C., Yau, O.H.M., Sin, L.Y.M., Tse, A.C.B., & Lee, J.S.Y. (2008). The effects of social capital and organizational innovativeness in different institutional contexts. Journal of otwiera się w nowej karcie
  24. Maltz, A.C., Shenhar, A.J., & Reilly, R.R. (2003). Beyond the Balanced Scorecard: Refining the Search for Organizational Success Measures. Long Range Planning, 36, 187-204. otwiera się w nowej karcie
  25. https://doi.org/10.1016/S0024-6301(02)00165-6. otwiera się w nowej karcie
  26. Manuj, I., & Mentzer, J.T. (2008). Global Supply Chain Risk Management. Journal of Business Logististics, 29, 133-155. otwiera się w nowej karcie
  27. Martins, C.E., & Meyer, H.W. (2012). Organizational and behavioral factors that influence knowledge retention. Journal of Knowledge Management, 16, 77-96.
  28. https://doi.org/10.1108/13673271211198954. otwiera się w nowej karcie
  29. Massingham, P.R. (2018). Measuring the impact of knowledge loss: a longitudinal study. Journal of Knowledge Management JKM-08-2016-0338. https://doi.org/10.1108/JKM- 08-2016-0338. otwiera się w nowej karcie
  30. Massingham, P.R. (2010). Knowledge risk management: a framework. Journal of Knowledge Management, 14, 464-485. https://doi.org/10.1108/13673271011050166. otwiera się w nowej karcie
  31. Massingham, P.R. (2008). Measuring the impact of knowledge loss: More than ripples on a pond? Management Learning, 39, 541-560. https://doi.org/10.1177/1350507608096040. otwiera się w nowej karcie
  32. Massingham, P.R., & Massingham, R.K. (2014). Does knowledge management produce practical outcomes? Journal of Knowledge Management, 18, 221-254. otwiera się w nowej karcie
  33. https://doi.org/10.1108/JKM-10-2013-0390. otwiera się w nowej karcie
  34. Miller, D. (1983). The correlates of entrepreneurship in three types of firms. Management Science, 29, 770-791. otwiera się w nowej karcie
  35. Miller, D.J., Fern, M.J., & Cardinal, L.B. (2007). The use of knowledge for technological innovation within diversified firms. The Academy of Management Journal, 50, 308-326. otwiera się w nowej karcie
  36. Mohamed, S., Mynors, D., Andrew, G., Chan, P., Coles, R., & Walsh, K. (2007). Unearthing key drivers of knowledge leakage. International Journal of Knowledge Management Studies, 1, 456-470. https://doi.org/10.1504/IJKMS.2007.012535. otwiera się w nowej karcie
  37. Mohammed, H.K., & Knápková, A. (2016). The Impact of Total Risk Management on Company's Performance. Procedia-Social Behavioral Science, 220, 271-277. otwiera się w nowej karcie
  38. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.499. otwiera się w nowej karcie
  39. Mu, J., Peng, G., & MacLachlan, D.L. (2009). Effect of risk management strategy on NPD performance. Technovation, 29, 170-180. otwiera się w nowej karcie
  40. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2008.07.006. otwiera się w nowej karcie
  41. Neef, D. (2005). Managing corporate risk through better knowledge management. The Learning Organization, 12, 112-124. https://doi.org/10.1108/09696470510583502. otwiera się w nowej karcie
  42. Nemkova, E., Souchon, A.L., Hughes, P., & Micevski, M. (2015). Does improvisation help or hinder planning in determining export success? Decision theory applied to exporting. Journal of International Marketing, 23, 41-65. https://doi.org/10.1509/jim.14.0071. otwiera się w nowej karcie
  43. Quon, T. K., Zeghal, D., & Maingot, M. (2012). Enterprise Risk Management and firm performance. Procedia -Social and Behavioral Sciences 62, 263-267. otwiera się w nowej karcie
  44. Overby, E., Bharadwaj, A., & Sambamurthy, V. (2005). A framework for enterprise agility and the enabling role of digital options. In R. Baskerville, L. Mathiassen, J. Pries-Heje, otwiera się w nowej karcie
  45. & J. De Gross (Eds.), Business Agility and Information Technology Diffusion (pp. 295- 312). New York: Springer. otwiera się w nowej karcie
  46. Penrose, E. (1959). The theory of the growth of the firm. New York: John Wiley & Sons.
  47. Perrott, B.E. (2007). A strategic risk approach to knowledge management. Business Horizons, 50, 523-533. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2007.08.002. otwiera się w nowej karcie
  48. Podsakoff, P.M, MacKenzie, S.B., Lee, J-Y., & Podsakoff, N.P. (2003). Common method biases in behavioral research: A critical review of the literature and recommended remedies. Journal of Applied Psychology, 88, 879-903. http://dx.doi.org/10.1037/0021- 9010.88.5.879. otwiera się w nowej karcie
  49. Quintas, P., Lefrere, P., & Jones, G. (1997). Knowledge management: A strategic agenda. Long Range Planning, 30, 385-391. https://doi.org/10.1016/S0024-6301(97)90252-1. otwiera się w nowej karcie
  50. Ravichandran, T. (2018). Exploring the relationships between IT competence, innovation capacity and organizational agility. The Journal of Strategic Information Systems, 27, 22-42. https://doi.org/10.1016/j.jsis.2017.07.002. otwiera się w nowej karcie
  51. Richard, P.J., Devinney, T.M., Yip, G.S., & Johnson, G. (2009). Measuring Organizational Performance: Towards Methodological Best Practice. Journal of Management, 35, 718- 804. https://doi.org/10.1177/0149206308330560. otwiera się w nowej karcie
  52. Rigby D., & Zook, C. (2002). Open-market innovation. Harvard Business Review, 80, 80-89. otwiera się w nowej karcie
  53. Salojärvi, S., Furu, P., & Sveiby, K.-E. (2005). Knowledge management and growth in https://doi.org/10.1108/13673270510590254. otwiera się w nowej karcie
  54. Salavati, M., Tuyserkani, M., Mousavi, S.A., Falahi, N., & Abdi, F. (2016). Improving new product development performance by risk management. Journal of Business & Industrial Marketing, 31, 418-425. https://doi.org/10.1108/JBIM-04-2013-0090. otwiera się w nowej karcie
  55. Sambamurthy, V., Bharadwaj, A., & Grover, V. (2003). Shaping Agility through Digital Options: Reconceptualizing the Role of Information Technology in Contemporary Firms. MIS Quarterly, 27, 237-263. https://doi:10.2307/30036530. otwiera się w nowej karcie
  56. Schollhammer, H. (1982). Internal corporate entrepreneurship. In C.A. Kent, D.L. Sexton, & otwiera się w nowej karcie
  57. K.H. Vesper (Eds.), Encyclopedia of Entrepreneurship (pp. 209-229). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall. otwiera się w nowej karcie
  58. Smallman, C. (1996). Risk and organizational behaviour: a research model. Disaster Prevention and Management, 5, 12-26. https://doi.org/10.1108/09653569610112880. otwiera się w nowej karcie
  59. Smith, P.A.C., & Sharicz, C. (2011). The shift needed for sustainability. The Learning Organization, 18, 73-86. https://doi.org/10.1108/09696471111096019. otwiera się w nowej karcie
  60. Stam, C.D. (2009). Intellectual liabilities: lessons from The Decline and Fall of the Roman Empire. VINE 39, 92-104. https://doi.org/10.1108/03055720910962470. otwiera się w nowej karcie
  61. Subramanian, A., & Nilakanta, S. (1996). Organizational innovativeness: Exploring the relationship between organizational determinants of innovation, types of innovations, and measures of organizational performance. Omega, 24, 631-647. otwiera się w nowej karcie
  62. https://doi.org/10.1016/S0305-0483(96)00031-X. otwiera się w nowej karcie
  63. Tallon, P.P., & Pinsonneault, A. (2011). Competing Perspectives on the Link Between Strategic Information Technology Alignment and Organizational Agility: Insights from a Mediation Model. MIS Quarterly, 35, 463-486. https://doi:10.2307/23044052. otwiera się w nowej karcie
  64. Tang, D., Yang, J.B., Chin, K.S., Wong, Z.S.Y., & Liu, X. (2011). A methodology to otwiera się w nowej karcie
  65. Tupa, J., Simota, J., & Steiner, F. (2017). Aspects of risk management implementation for Industry 4.0. Procedia Manufacturing, 11, 1223-1230. otwiera się w nowej karcie
  66. https://doi.org/10.1016/j.promfg.2017.07.248. otwiera się w nowej karcie
  67. Vandenberg, R.J. (2006). Statistical and methodological myths and urban legends: Where, pray tell, did they get this idea? Organizational Research Methods, 9, 194-201. otwiera się w nowej karcie
  68. https://doi.org/10.1177/1094428105285506. otwiera się w nowej karcie
  69. Vaughan, E.J., & Vaughan, T. (2001). Essentials of Risk Management and Insurance. New York: John Wiley & Sons.
  70. Venkatesh, V.G., Rathi, S., & Patwa, S. (2015). Analysis on supply chain risks in Indian apparel retail chains and proposal of risk prioritization model using Interpretive structural modeling. Journal of Retailing and Consumer Services, 26, 153-167. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2015.06.001. otwiera się w nowej karcie
  71. Verdú, A.J.V., & Gómez-Gras, J.-M. (2009). Measuring the organizational responsiveness through managerial flexibility. Journal of Organizational Change Management, 22, 668-690. https://doi.org/10.1108/09534810910997069. otwiera się w nowej karcie
  72. Victer, R. (2014). The strategic implication of knowledge attributes: Understanding the conditions in which knowledge matters to performance. Management Decision, 52, 505- 525. https://doi.org/10.1108/MD-04-2013-0235. otwiera się w nowej karcie
  73. Vij, S., & Bedi, H.S. (2015). Are subjective business performance measures justified? International Journal of Productivity and Performance Management, 65, 603-321. otwiera się w nowej karcie
  74. https://doi.org/ 10.1108/IJPPM-12-2014-0196. otwiera się w nowej karcie
  75. Wang, M.-H., & Yang, T.-Y. (2016). Investigating the success of knowledge management: An empirical study of small-and medium-sized enterprises. Asia Pacific Management Review, 21, 79-91. https://doi.org/10.1016/j.apmrv.2015.12.003. otwiera się w nowej karcie
  76. Wei, Y.S., & Wang, Q. (2011). Making sense of a market information system for superior performance: The roles of organizational responsiveness and innovation strategy. https://doi.org/10.1007/s11747-013-0337-6. otwiera się w nowej karcie
  77. Winter, S.G. (2000). The satisficing principle in capability learning. Strategic Management Journal, 21, 981-996. https://doi.org/10.1002/1097-0266(200010/11)21:10/11<981: AID-SMJ125>3.0.CO; 2-4. otwiera się w nowej karcie
  78. Zack, M. H. (2002). Developing a knowledge strategy: Epilogue. In N. Bontis, & C. W. Choo (Eds.), The strategic management of intellectual capital and organizational knowledge: A collection of readings. Oxford: Oxford University Press.
  79. Zieba, M., & Durst, S. (2018). Knowledge Risks in the Sharing Economy. In E.-M. otwiera się w nowej karcie
  80. Vătămănescu, & F.M. Pînzaru (Eds.), Knowledge Management in the Sharing Economy: Cross-Sectoral Insights into the Future of Competitive Advantage (pp. 253-270). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-66890-1_13. otwiera się w nowej karcie
  81. Zollo, M., & Winter, S.G. (2002). Deliberate Learning and the Evolution of Dynamic Capabilities. Organization Science, 13, 339-351. otwiera się w nowej karcie
Źródła finansowania:
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 125 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi