Abstrakt
W artykule przedstawiono zagadnienie diagnostyki czujnika prędkości silnika i przekładni mechanicznej pociągu. W celach diagnostycznych zastosowano obserwatory stanu do obliczania prędkości obrotowej silnika i momentu obciążenia. Analiza chwilowych wartości obliczonej prędkości obrotowej oraz momentu obciążenia pozwala na diagnozowanie stanu układu transmisji momentu trakcyjnego. Zaprezentowano wyniki badań symulacyjnych i eksperymentalnych dla napędu pociągu szybkiego z silnikiem asynchronicznym klatkowym o mocy 1.2MW.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
ELECTROMOTION
nr 17,
strony 47 - 53,
ISSN: 1223-057X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Guziński J., Krzemiński Z., Abu-Rub H., Lewicki A.: Torque transmission diagnostic system for high-speed train using state-space observer// ELECTROMOTION. -Vol. 17., nr. iss. 1 (2010), s.47-53
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 112 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive
- J. Guziński,
- H. Abu-Rub,
- M. Diguet
- + 2 autorów
2010
Application of speed and load torque observers in high-speed train drive for diagnostic purposes
- J. Guziński,
- M. Diguet,
- Z. Krzemiński
- + 2 autorów
2009